Yazar "Çelikkaya, Tekin" için listeleme
-
2005 sosyal bilgiler programındaki alan becerilerinin öğrencilerin öznel algılarına göre kazanılma durumları
Filoğlu, Simge (Ahi Evran Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada 8. Sınıf öğrencileri tarafından 2005 Sosyal Bilgiler programında 4., 5., 6. ve 7. sınıflarında yer alan alan becerilerinin öğrencilerin öznel algılarına göre kazanılma durumları tespit edilmiştir. Araştırmanın ... -
5. sınıf sosyal bilgiler dersi insan ve çevre ünitesindeki kavram yanılgılarını giderme: Bir eylem araştırması
Kızılkoca, Zeliha (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Kavramlar, bireyin bir grup varlık, olay, fikir ve süreçleri diğer gruplardan ayırt etmesini sağladığı gibi, diğer grup, varlık, olay, fikir ve süreçlerle ilişkiler kurmasına da yardım eder. Kavramlar, düşünme için gereklidir. ... -
6. sınıf sosyal bilgiler dersi demokrasinin serüveni ünitesindeki kavram yanılgılarını giderme: Bir eylem araştırması
Kürümlüoğlu, Mutlu (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Kavram yanılgısı bireyin bir kavrama ilişkin zihinlerinde oluşturdukları bilimsel esaslara ters düşen yargılardır. Öğrencilerde mevcut kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve düzeltilmesi sürecin önemli unsurlarındandır. ... -
6. sınıf Sosyal Bilgiler Programında doğrudan kazandırılacak değerlerin öğrenciler tarafından bilişsel öğrenilmişlik düzeyleri
Sadıkoğlu, Nesrin (Ahi Evran Üniversitesi, 2013)Bu araştırma 6. sınıf Sosyal Bilgiler Programında doğrudan kazandırılacak değerlerin (yardımseverlik, sorumluluk, bilimsellik, çalışkanlık, hak ve özgürlüklere saygı doğal çevreye duyarlılık ve tarihsel mirasa duyarlılık) ... -
Analysis of unit evaluation questions in the 4th and 5th grade social studies books [4. Ve 5. sınıf sosyal bilgiler kitaplarında yer alan ünite değerlendirme sorularının analizi]
Çelikkaya, Tekin; Kürümlüoğlu, Mutlu (Abdullah Kuzu, 2020)In today's information society, the importance of measurement evaluation, which is one of the indispensable elements of education, is increasing. Because the social studies course is a course for acquiring knowledge, skills, ... -
Değerlerin Kazanılmasındaki Etkili Faktörler (Öğrenci Görüşleri)
Çelikkaya, Tekin; Seyhan, Osman (2016)Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler dersi programı çerçevesinde doğrudan kazandırılması hedeflenen değerlerin kazanılıp kazanılmamasında etkili olan faktörleri öğrenci görüşleri ile belirlemektir. Bu hedefi gerçekleştirirken ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sosyal bilgiler öğretmenlerinden beklentileri
Çelikkaya, Tekin (2011)Öğrencilerin Sosyal Bilgiler öğretmenlerinden beklentileri oldukça farklı ve geniştir. Öğrencilere toplumsal yaşamda gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlayan Sosyal Bilgiler öğretmenleri bu †beklentilere ... -
Kavramsal değişim metinlerinin sosyal bilgiler dersindeki kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi
Şarlayan, Ramazan (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada öğrencilerin ünitede geçen kavramları anlama düzeyleri belirlenip, sahip oldukları kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Bununla birlikte çalışmada belirlenen yanılgılar ve bu yanılgıları gidermede kullanılan ... -
Ortaokul sosyal bilgiler kitaplarındaki ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin içerik analizi
Kıbrız, Esra Gülfırat (Ahi Evran Üniversitesi, 2015)Yapılan bu araştırmanın amacı; 2013 yılında hazırlanan ortaokul Sosyal Bilgiler kitaplarındaki ölçme ve değerlendirme anlayışı çerçevesinde ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin MEB yayınevi ve Özel yayınevi tarafından ... -
Ortaokulda Doğrudan Kazandırılacak Değerlerin Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitimi Kitabına Yansıma Düzeyleri
Çelikkaya, Tekin (2013)Değerlerin kazandırılmasında etkili bir programın hazırlanmasının yanı sıra ders kitapları da önemli bir yer tutmaktadır. Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi dersinde, öğretmenlerin ve öğrencilerin birincil kaynak olarak ... -
Öğretmen adaylarının Kırşehir çevresindeki tarihi yerlere olan ilgi ve farkındalıkları
Seyhan, Osman (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2018)Yerel tarihi, belirli bir bölgede bir coğrafi sınır içerisinde geçmişten günümüze kadar yaşayan insanların oluşturdukları ortak kültür olarak tanımlamamız mümkündür. Her topluluğun kendine has bir kültürü vardır ama ... -
Öğretmenlerin sosyal bilgiler dersinde drama yöntemini uygulama ve drama tekniklerine ilişkin yeterliliklerinin belirlenmesi
Koç, İhsan (Ahi Evran Üniversitesi, 2013)Bu araştırmada; öğretmenlerin, Sosyal Bilgiler dersinde drama yöntemini uygulama düzeyleri ve drama tekniklerine ilişkin yeterliliklerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Kırşehir ilinde 2011-2012 ... -
Pedagojik Formasyon Alan Tarih Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojisi Ve Materyal Tasarımı Dersine İlişkin Görüşleri
Çelikkaya, Tekin (2017)Öğretmenlerin sınıf içinde etkin bir şekilde öğretim yapabilmeleri için, öğretim teknolojisi kullanımı ile ilgili becerileri kazanmaları ve bunları etkin bir şekilde uygulamaları gerekmektedir. Bunun için bu beceriler ... -
Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yönteminin Önemi Ve Uygulama Örnekleri
Çelikkaya, Tekin (2014)Günümüzde geleneksel öğretim yöntemleri yerini öğrencilerin kendilerini rahatça ifade edebilecekleri yöntemlere bırakmaktadır. Drama, öğrencinin sürecin içine etkin şekilde katılımını sağlayan önemli yöntemlerden biridir. ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri
Çelikkaya, Tekin (2010)Araştırma, Kırşehir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının ders çalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Değere ve Değer Eğitimine İlişkin Görüşleri
Çelikkaya, Tekin; Filoğlu, Simge (2014)Bu araştırma, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin değer kavramını nasıl tanımladıklarını ve "Değerler Eğitimi" çerçevesinde yaptıkları faaliyetleri belirlemek, uygulama aşamasında karşılaştıkları sıkıntıları ortaya koymak ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin dijital okuryazarlık beceri yeterlilik düzeyleri (Kırşehir örneği)
Köşker, Cahit (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu tezin amacı Kırşehir ili özelinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin dijital okuryazarlık beceri yeterlilik düzeylerini belirlemek ve çeşitli değişkenlere göre nasıl farklılaştığını bulmaktır. Araştırmada sosyal bilgiler ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kullandıkları yöntem ve teknikler
Çelikkaya, Tekin; Kuş, Zafer (2009)Bu araştırma sosyal bilgiler öğretmenlerinin, sosyal bilgiler dersinde kullandıkları yöntem-teknikleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğretmenlerin yöntem-teknikleri hangi düzeyde kullandıklarını tespit etmek amacı ile ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretim Araç-Gereç Ve Materyallerini Kullanma Düzeyleri
Çelikkaya, Tekin (2013)Öğretimde araç-gereçlerin kullanılması, öğretmenlerin dersleri etkili bir şekilde yürütebilmesini sağladığı gibi öğretmenlerin işini de kolaylaştırmaktadır. İyi bir eğitici konuyu işlerken farklı materyaller ve kaynaklar ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme araçlarını kullanma düzeyleri ve karşılaştıkları sorunlar
Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre eğitim yapılan sınıflarda Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin kullandıkları ölçme ve değerlendirme araçlarına yönelik görüşlerini tespit etmektir. Bu amaç çerçevesinde ...