Yazar "Beydoğan, H. Ömer" için listeleme
-
The Effect of Multimedia-Based Learning on the Concept Learning Levels and Attitudes of Students
Beydoğan, H. Ömer; Hayran, Zeynel (2015)Bireyin dünyayı anlamlandırması, bilişsel olarak kavramlara yüklediği anlama ve kavramları anlamına uygun kullanma yeterliğiyle ilişkilidir. Anlamlandırmada bu denli önemli olan kavramlaştırma süreci, duyum kanallarından ... -
Grafiksel düzenlemelerin öğrencilerin okuma-anlama düzeylerine etkisi
Beydoğan, H. Ömer (2010)Bu çalışmada içerikle ilgili grafiksel düzenlemelerin öğrencilerin okuma-anlama düzeylerine etkisi üzerinde durulmuştur. Bu amaçla ön test ve son test modeline dayalı kontrol grubu ve deney grubu oluşturulmuştur. Deney ... -
Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Göre Okuma-Anlama Sürecinde Ayırt Etme Stratejilerini Kullanma Düzeyleri
Beydoğan, H. Ömer (2009)Bu araştırmada, lise onuncu sınıfa devam eden öğrencilerin öğrenme stillerine göre okuma-anlama sürecinde kullandıkları stratejilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Kırşehir merkez ilçede eğitim-öğretim faaliyetini ... -
Okullarda Uygulanan Sosyal ve Kültürel Etkinliklerin Öğrencilerin Değer Edinimine Etkisi
Beydoğan, H. Ömer (2012)Bu çalışmada, okullarda işe koşulan sosyal-kültürel etkinliklerin öğrencilerin değer edinimine etkisi incelenmiştir. Bu amaçla ilköğretim yedinci sınıflarda 276, eğitim fakültesi üçüncü sınıflarda ise 210 öğrenci çalışmaya ... -
Okuma ve anlamayı etkileyen stratejiler
Beydoğan, H. Ömer (2010)İnsan yaşam boyu öğrenir. Öğrenmelerinin büyük bir kısmını okumaanlama yoluyla gerçekleştirir. Bireylerin okuma-anlama becerilerini kullanma düzeyleri bireyden bireye farklılık gösterir. Okuma-anlama becerisini iyi kullanan ... -
Okuma-Anlama Sürecinde İşe Koşulan Stratejiler ve Bu Stratejiler Kapsamında Kullanılan Taktikler
Beydoğan, H. Ömer (2009)Yazılı metinlerden hareketle öğrenme bireyin yaşamında önemli bir yer tutar. Bireyin okuduğu metinlerden yeterince yararlanabilmesi, okuma-anlama becerisini etkin kullanmasına bağlıdır. Becerilerin etkin kullanımı ilk okuma ... -
Students’ levels of using reading-comprehension strategies in relation to their proficiencies in reading fluently
Beydoğan, H. Ömer (2012)Akıcı okuma, bireyin okuma ile ilgili öğeleri kullanarak bilgi işleme hızını artırdığı bir beceridir. Bilgi işleme hızını artırırken okuma-anlama stratejilerini daha etkin kullanabileceği konuma gelmektedir. Bu çalışmada, ... -
Zihin haritası destekli bilişsel hazırlığın öğrencilerin bilgilendirici yazma yeterliği üzerine etkisi
Beydoğan, H. Ömer (2011)Yazılı anlatım birey için belirsizlikleri ve güçlükleri olan bir problemdir. Birey bu problemi aşmak için bilişsel hazırlık yapmay a gereksinimi duyar. Bu çalışmada, yazılı anlatım öncesi, beyin fırtınası, kümeleme ve zihin ...