Yazar "Işıksalan, Sevim Nilay" için listeleme
-
2005 Türk Edebiyatı dersi öğretim programının değerlendirilmesi: Eskişehir örneği
Işıksalan, Sevim Nilay (2011)Bu araştırma, yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda, “metin” odaklı sınıflama esasına göre hazırlanan 2005 Türk Edebiyatı Dersi 9. sınıf öğretim programının uygulanma sorunlarını saptamak ve bu konuda öğretmenlerin görüş ... -
8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin, öğretim programına uygunluğu konusunda öğretmen görüşleri (Kırşehir ili örneği)
Güzelküçük, Devrim Murat (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında okutulan 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin, Türkçe Öğretim Programına uygunluğu konusunda öğretmen görüşleri (Kırşehir ili Örneği) incelenmiştir. Çalışmanın amacı; ... -
The Contributions of Postmodern Narratives to Master's Degree Students' Higher-Order Thinking Skills
Işıksalan, Sevim Nilay (2016)This study has been prepared for the purpose of examining the contributions of postmodern narrations to literature education. It focuses on the outcomes of readings from postmodern narrations by 12 master's degree students ... -
Metinlerarası okumalarda infografik kullanımının okuduğunu anlamaya etkisi
Akdal, Şengül (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada Ortaokul 8. Sınıf Türkçe dersinde "Duygular" temasının öğretiminde metinlerarası okumalarda infografik kullanımının okuduğunu anlamaya etkisi incelemektir. Çalışma gerçek deneysel desenlerden ön test-son ... -
Oyun temelli öğrenme yönteminin öğrencilerin Türkçe dersine yönelik başarı ve tutumlarına etkisi
Aşcı, Ali Umut (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, oyun temelli öğrenme yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik akademik başarı ve tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu doğrultuda 6. sınıf Türkçe dersi "Sözcükte Yapı" ... -
Türkçe öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin, eleştirel okuma becerisine etkisi
Akdan, Osman (Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada Türkçe öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve eleştirel okuma becerilerine yönelik bir inceleme yapılmıştır. Bu araştırma sonucunda, Türkçe öğretmen adaylarının çeşitli değişkenlere göre eleştirel ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının üst bilişsel okuma stratejileri ile duygusal zekâları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Altun, Demet (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Okuma hem seslendirmeye hem anlamlandırmaya dayalı olan hem zihinsel hem fiziksel aktiviteleri de içine alan bireyin üst bilişinin ve duygusal zekâsının da dahil olduğu derinlemesine araştırılması gereken önemli bir alandır. ...