Yazar "Sıvacı, Sadık Yüksel" için listeleme
-
Anadolu öğretmen liselerinde öğrenim gören öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumları ile öz-yeterlilikleri arasındaki ilişki
Yağmur, Alper (Ahi Evran Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı, Anadolu öğretmen liselerinde öğrenim gören öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumları ile öz-yeterlilik algılarının cinsiyete, öğrenim şekline, öğrenim gördüğü sınıfa, anne ve baba eğitim ... -
İlkokuma yazma öğretiminde kullanılan ders ve çalışma kitaplarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Keleş, Seda (Ahi Evran Üniversitesi, 2012)Bu çalışmada, İlk okuma yazma öğretim sürecinde kullanılan ders ve çalışma kitaplarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Bu çalışmayla ilköğretimin önemli bir kademesi olan birinci sınıfta ... -
Matematik kavramları öğretiminde öyküleştirme yönteminin tutuma ve başarıya etkisi
Coşkun, Mustafa (Ahi Evran Üniversitesi, 2013)Bu çalışmada, matematik kavramları öğretiminde öyküleştirme yönteminin tutuma ve başarıya etkisi belirlenmeye çalışılmıştır.Deneysel olarak yapılan bu araştırma, Kırşehir ilinde yer alan Aşıkpaşaİlköğretim Okulu?nda, ... -
Öğretim elemanlarının ihtiyaç belirleme eğilimleri ile eğitim felsefesi inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yargı, Enver (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, öğretim elemanlarının ihtiyaç belirleme eğilimleri ile eğitim felsefesi inançları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma korelatif araştırma modelinde oluşturulmuştur. Araştırmanın ... -
Öğretmen adaylarının bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği ile mizah tarzları ve zaman yönetimi becerileri arasındaki ilişki
Cesur, Sonay (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2018)Bu çalışma, öğretmen adaylarının bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinlikleriyle mizah tarzı ve zaman yönetimi becerileri arasındaki ilişkisinin incelemesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma Kırşehir Ahi Evran ... -
Öğretmen Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Tutumları ve Metafor Algıları
Kuzu, Okan; Kuzu, Yasemin; Sıvacı, Sadık Yüksel (2018)Bu çalışmada, öğretmen adaylarının matematik kavramına yönelik tutumları ve metafor algıları araştırılmış, aralarındaki ilişki incelenmiş ve öğrenim gördükleri anabilim dallarına göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığı ... -
Öğretmen adaylarının özel alan yeterlikleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Köroğlu, Mustafa (Ahi Evran Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, Kırşehir ili Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının özel alan yeterlikleri ile öğrenme stillerinin ve özel alan yeterlikleri ile öğrenme stilleri ... -
Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlikleri İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Köroğlu, Mustafa; Sıvacı, Sadık Yüksel (2017)Bu araştırmanın amacı, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının özel alan yeterlikleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. ... -
Öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Ahi Evran Üniversitesi örneği
Kuzu, Yasemin (Ahi Evran Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek ve problem çözme becerileri ile eleştirel düşünme ... -
Öğretmen adaylarının Türkiye yükseköğretim yeterlilikleri çerçevesinde değerlendirilmesi
Yağmur, Gökhan Uğur (Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada Kırşehir ilinde bulunan Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikleri Çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Öğretmen Eğitiminde Film: Öğretmen Adaylarının ‘Her Çocuk Özeldir’ Filmini Değerlendirmesi
Sıvacı, Sadık Yüksel (2018)Tiyatro, edebiyat, mimari, heykel, müzik ve resme ilaveten bir sanat dalı olarak nitelendirilen sinema eğitimde kullanılan bir yöntemdir ve bununla beraber kültürün iletilmesinde önemli bir araçtır. Sinemanın işlevleri ... -
Program Geliştirmede İhtiyaç Belirleme Eğilimleri Envanteri: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Sıvacı, Sadık Yüksel (2017)Bu araştırmada öğretim üyelerinin program geliştirmede ihtiyaç belirleme eğilimlerini belirlemek amacıyla ölçme aracı geliştirme çalışması gerçekleştirilmiştir. Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı kadrosunda görev ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik öz-yeterlik algıları ile geometrik akıl yürütme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Bostancı, Ülkü (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada, sekizinci sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik öz-yeterlik algıları ile geometrik akıl yürütme becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Nicel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu araştırmada ilişkisel ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Alan Bilgisi Yeterlikleri İle Matematik Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Sıvacı, Sadık Yüksel (2017)Bu araştırmada, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği programı son sınıf öğrencilerinin matematik alan bilgisi yeterlilikleri ile matematik dersine yönelik tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin 2001- ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki
Sıvacı, Sadık Yüksel (2017)Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri ile baskın olduğu zekâ alan profilleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 ... -
Sınıf öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum düzeyi ile mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Kaya, Bayram (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Öğretmenlerin sınıf içi/dışı teknoloji kullanımlarındaki bilgi ve beceri düzeyleri teknoloji kullanma durumlarını olumlu yönde etkilemektedir. Özellikle değişen teknolojik süreçler eğitim öğretim süreçlerinde de etkisini ... -
Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi örneği)
Uçtu, Mahmut (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Bu araştırmada Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi'nde öğrenim gören öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri incelenmiş, bu eğilimlerin cinsiyete, fakülteye, akademik ortalamaya, yaşa, sınıf düzeyine, anne ve baba eğitim ...