Browsing by Author "Çakır, Hasan"
Now showing items 1-6 of 6
-
An investigation into the opinions of pre-service teachers toward uses of digital storytelling in literacy education
Özüdoğru, Gül; Çakır, Hasan (Ozgen Korkmaz, 2020)The goal of the current study was to examine the opinions of pre-service teachers about the use of digital storytelling in literacy education. This study was designed as a case study from qualitative research models. A ... -
Non-linear digital storytelling: Effect on technology utilization and writing self-efficacy
Özüdoğru, Gül; Çakır, Hasan (Elsevier Ltd, 2021)This study aimed to investigate the effect of non-linear digital storytelling on pre-service teachers’ use of information technologies and their writing self-efficacy. It also focused on the effects of non-linear digital ... -
Öğretim elemanlarının bilişim teknolojileri kullanımında öğretmen adaylarına model olma farkındalıklarının incelenmesi
Özüdoğru, Gül; Çakır, Hasan (2014)Bu çalışmanın amacı eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının bilişim teknolojileri (BT) kullanımında öğretmen adaylarına rol model olma farkındalıklarını araştırmaktır. Veri toplama aracı, öğretim elemanlarının ... -
Öğretmen adaylarının çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin belirlenmesi
Sırakaya, Mustafa; Çakır, Hasan (2014)Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının çevrimiçi bilgi arama stratejilerini belirlemektir. Ayrıca çevrimiçi bilgi arama stratejileri cinsiyet, internette bilgi arama sıklığı ve internette bilgi arama düzeyi açısından ... -
Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerinde Gizlilik Farkındalıklarının İncelenmesi
ÖZ Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerinde gizlilik farkındalıklarını araştırmaktır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen ... -
Teacher Educators as Role Models for Technology: Pre-Service Teachers' Perceptions
Özüdoğru, Gül; Çakır, Hasan (Dergipark Akad, 2020)This study investigates pre-service teachers' taking teacher educators as role models in the application of technologies in education. Following the development of data collection tool, researchers implemented a pilot study ...