Browsing by Author "Çil, Osman"
Now showing items 1-6 of 6
-
A comparative exploration of Turkish and Irish curricula via TIMSS cognitive domains
Çil, Osman (Western Australıan Inst Educatıonal Research Inc, 2022)This qualitative study aimed to explore Turkish and Irish mathematics curricula via TIMSS cognitive domains by way of a comparative investigation of first-grade to fourthgrade learning goals. For this purpose, 500 learning ... -
The Effect of Realistic Mathematics Education on Fourth Graders' Problem Posing/Problem- solving Skills and Academic Achievement
Aytekin-Uskun, Kubra; Çil, Osman; Kuzu, Okan (Anı Publıshıng, 2021)This study investigated the effect of the Realistic Mathematics Education (RME) approach on fourth-grade students' achievement and problem posing and problem-solving skills based on four basic operations. "Academic Achievement ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dört işlem problemlerinde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının problem çözme ve problem kurma başarılarına etkisinin araştırılması
Uskun, Kübra Aytekin (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Karma model ile tasarlanan bu araştırmanın temel amacı, Gerçekçi Matematik Eğitimi yaklaşımının 4. sınıf öğrencilerinin dört işlem problem çözme ve kurma konusundaki başarılarına etkisinin araştırılmasıdır. Bu araştırmanın ... -
Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme bağlamında matematiksel düşünme becerilerinin incelenmesi
İğdeli, Zeynep (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Bu araştırmada matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme bağlamında matematiksel düşünme becerileri araştırılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu çalışmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. ... -
A mixed method quasi-experimental study on transforming preservice teachers’ mathematics anxiety and teaching self-efficacy beliefs
Çil, Osman; Akçay, Ahmet Oguz (Springer Science and Business Media B.V., 2024)The main purpose of this study was to explore the effects of two college-level mathematics courses on preservice elementary teachers’ mathematics anxiety and mathematics teaching self-efficacy beliefs. For this purpose, a ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde dijital öykü kullanımına yönelik deneyimlerinin incelenmesi
Ünal, Şuheda (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu yüksek lisans tezi ile sınıf öğretmenlerinin matematik öğretim sürecinde dijital öykü kullanılmasına yönelik deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmış ve bu doğrultuda nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim araştırması ...