Browsing by Author "Özüdoğru, Gül"
Now showing items 1-11 of 11
-
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Web Tabanlı Öğretim Deneyimlerinin İncelenmesi
Özüdoğru, Gül; Özüdoğru, Anıl (2017)Bu araştırmada fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerinin web tabanlı öğretim deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Nicel kısmında tek grup ön test son test modeli ... -
An investigation into the opinions of pre-service teachers toward uses of digital storytelling in literacy education
Özüdoğru, Gül; Çakır, Hasan (Ozgen Korkmaz, 2020)The goal of the current study was to examine the opinions of pre-service teachers about the use of digital storytelling in literacy education. This study was designed as a case study from qualitative research models. A ... -
The investigation of attitude and readiness of information and communication technologies pre-service teachers toward web based learning
Yağcı, Mustafa; Sırakaya, Didem Alsancak; Özüdoğru, Gül (ELSEVIER SCIENCE BV, 2015)The present study aims to investigate attitudes and readiness of Information and Communication Technologies pre-service teachers toward web-based learning. In the study group of the research are 165 pre-service teachers. ... -
Karikatür destekli öğretimin ilkokul Türkçe dersine etkisi
Hayran, Sevgi (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Bu çalışma karikatür destekli öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi başarılarına ve tutumlarına etkisi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Kırşehir ili merkez ilçesindeki bir ilkokulun iki dördüncü ... -
Non-linear digital storytelling: Effect on technology utilization and writing self-efficacy
Özüdoğru, Gül; Çakır, Hasan (Elsevier Ltd, 2021)This study aimed to investigate the effect of non-linear digital storytelling on pre-service teachers’ use of information technologies and their writing self-efficacy. It also focused on the effects of non-linear digital ... -
Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz-yeterlikleri ve 21. yüzyıl öğreten becerileri
Durak, Döndü (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz-yeterlikleri ile 21. yüzyıl öğreten becerileri kullanımının incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca bu öz-yeterlik ve becerilerinin cinsiyet, yöneticilik hizmet yılı, ... -
Öğretim elemanlarının bilişim teknolojileri kullanımında öğretmen adaylarına model olma farkındalıklarının incelenmesi
Özüdoğru, Gül; Çakır, Hasan (2014)Bu çalışmanın amacı eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının bilişim teknolojileri (BT) kullanımında öğretmen adaylarına rol model olma farkındalıklarını araştırmaktır. Veri toplama aracı, öğretim elemanlarının ... -
Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerinde Gizlilik Farkındalıklarının İncelenmesi
ÖZ Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerinde gizlilik farkındalıklarını araştırmaktır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen ... -
A Qualitative Research on Competency-Based Learning Management System and Its Effectiveness
Özüdoğru, Gül; Simsek, Hüseyin (Anı Publıshıng, 2021)This research aimed to reveal the effectiveness of the Akhi Competency-Based Training Project (ACBTP, called AYDEP), a distinctive learning management system based on user views. The research was designed as a case study, ... -
The role of digital literacy and digital data security awareness in online privacy concerns: a multi-group analysis with gender
Sarıtepeci, Mustafa; Yıldız Durak, Hatice; Özüdoğru, Gül; Atman Uslu, Nilüfer (Emerald Publishing, 2024)Purpose: Online privacy pertains to an individual’s capacity to regulate and oversee the gathering and distribution of online information. Conversely, online privacy concern (OPC) pertains to the protection of personal ... -
Teacher Educators as Role Models for Technology: Pre-Service Teachers' Perceptions
Özüdoğru, Gül; Çakır, Hasan (Dergipark Akad, 2020)This study investigates pre-service teachers' taking teacher educators as role models in the application of technologies in education. Following the development of data collection tool, researchers implemented a pilot study ...