Browsing by Author "Ünal, Menderes"
Now showing items 1-13 of 13
-
2018 ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programının öğrenen özerkliği açısından değerlendirilmesi ve öğretmen gözüyle öğrenen özerkliği
Kılıçarslan, Selver (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı; 2018 Ortaöğretim İngilizce Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programında öğrenen özerkliğinin ne düzeyde olduğunu ve ortaöğretim İngilizce öğretmenlerinin öğrenen özerkliği hakkındaki görüşlerini ... -
Bağlantı kurma stratejisinin okuduğunu anlama üzerindeki etkisi (İlkokul öğrencileri üzerine bir çalışma)
Tekin, Muhammet Ali (Ahi Evran Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın odak noktası öğrenme - öğretme sürecinde öğrencilerin okuduğunu anlamada yaşadıkları sorunlardır. Bu sorunu çözmek için Türkçe dersinden başlanılması gerektiği düşünülmüştür. Temel anlamda diğer derslerdeki ... -
Bilim ve sanat merkezlerinde uygulanan programların öğrenci veli ve öğretmen beklentilerine göre değerlendirilmesi
Torunoğlu, Hayriye (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Bu çalışma, Bilim ve Sanat Merkezlerinde uygulanan programların öğrenci, öğretmen ve veli beklentilerine göre değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Tyler'ın Hedefe Dayalı Program Değerlendirme modeli esas alınarak, programların ... -
Eğitim Fakültelerinde Ortak Ders Olarak Okutulan Yabancı Dil Derslerinde Öğrencilerin Bilişsel Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Akademik Başarıya Etkisi
Ünal, Menderes; Özdemir, M. Çağatay (2008)Yabancı Dil küreselleşen dünyamızda, çağdaş bilgiye ulaşmada en önemli ve en başta gelen vasıtalardan biridir. Yabancı Dil öğretiminin verimliliği kadar süreç içerisinde karşılaşılan problemlerin çözümü de aynı derecede ... -
Hayat bilgisi dersine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin meta-analizi
Dağıstan, Fadime (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada Hayat Bilgisi dersi ile ilgili yapılmış olan yüksek lisans ve doktora tezlerinin; gerçekleştirildikleri lisansüstü düzeyine, hazırlandıkları üniversite, anabilim dalına ve yıla, seçilen anahtar kelimelere, ... -
Matematik Öğrenim ve Öğretim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Dağdelen, Suna; Ünal, Menderes (2017)Bu çalışmada, ortaokul düzeyinde Matematik dersi alan öğrencilerin ve bu dersleri yürüten öğretmenlerin öğretme-öğrenme sürecinde karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerini belirlemek ... -
Okul öncesi öğrencilerinin oyuncak tercihleri ve gelişim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Biçer, Fatma Nur (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 48-72 aylık çocukların oyuncak tercihleri ve gelişim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim- öğretim ... -
Ortaokul düzeyi matematik öğrenim sürecinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerinin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi
Dağdelen, Suna (Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada ortaokul düzeyinde eğitim ve öğretim alan öğrencilerin, ortaokul düzeyinde ders veren öğretmenlerin ve bu düzeyde öğrencisi olan velilerin matematik öğrenim sürecinde karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve ... -
Ortaokul öğrencilerinin Matematik dersine yönelik kalıplaşmış düşüncelerinin akademik başarıları ile ilişkisi (Kırşehir ili Cacabey ortaokulu örneği)
Dağıstan, Aybike (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)düşüncelerini ortaya koymak, matematik dersine yönelik kalıplaşmış düşüncelerinin akademik başarılarıyla ilişkisini saptamak, sınıf seviyelerine ve cinsiyetlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. ... -
Öğretim Elemanı ve Öğrencilerin AB Erasmus Programını Algılama Durumlarının İncelenmesi
Ünal, Menderes (2016)Öğretim elemanlarının ve üniversite öğrencilerinin AB Erasmus+ programı algı düzeylerini belirlemeye yönelik gerçekleştirilen bu çalışmada araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinin tercih edilmiştir. Bu araştırma, ... -
Öğretmenlerin Ve Öğretmen Adaylarının Öğretme Stillerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Ünal, Menderes (2017)Bu çalışma, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının öğretme stillerinin karşılaştırmalı analizini amaçlamaktadır. Betimsel tarama modellerinden ilişkisel tarama yönteminin kullanıldığı çalışmanın örneklem grubu, seçkisiz ... -
Self Evaluation of Students' Language in the Frame of Information and Communication Technologies
Ünal, Menderes; Yağcı, Mustafa (ELSEVIER SCIENCE BV, 2014)The aim of the study is to identify students' misuse of language in the frame of information and communication technologies with their self-evaluation and determine the recommendations to find out ways to overcome misuse ... -
Üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerine göre problem kurma süreçlerinin incelenmesi
Yılmaz, Kamil (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Ülkemizin muasır medeniyetler seviyesine çıkması için problem çözebilen, kendini sürekli yenileyebilen, nitelikli, farklılıklarını göstermekten çekinmeyen, yetişmiş nesiller gereklidir. Bu amaca yönelik yetiştirilecek insan ...