Browsing by Author "Şahin, Ayfer"
Now showing items 1-20 of 32
-
Akıcı okuma stratejilerini kullanmanın ilköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinde okuma becerisini geliştirmeye etkisi
Kaman, Şafak (Ahi Evran Üniversitesi, 2012)Bu çalışmada, İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin, okuma düzeylerini geliştirmede akıcı okuma stratejilerinden tekrarlı okuma stratejisinin etkililik düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklem grubunu Kırşehir ... -
Algılanan ana- baba tutumlarının ilköğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarına ve Türkçe dersi akademik başarılarına etkisi
Alpoğuz, Dursune Umucu (Ahi Evran Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı; ilköğretim 2, 3, 4 ve 5. sınıfa devam eden öğrencilerin algıladıkları ana-baba tutumlarının, okumaya yönelik tutumlarına ve Türkçe dersi akademik başarılarına olan etkilerini araştırmaktır. Araştırmanın ... -
Bilgisayar Oyunlarının 4, 5. Ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Şiddet Eğilimlerine Etkileri
Şahin, Ayfer (2015)Bu çalışmanın konusu, bilgisayar oyunlarının 4, 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin şiddet eğilimlerine etkilerinin araştırılmasıdır. Bu dönemdeki çocukların bilgisayar oyunlarında şiddet içeren oyunları ne kadar tercih ettiği ... -
Bilim ve sanat merkezlerine devam eden ilkokul öğrencilerinin okuma tutumları ve tercihleri
Gültekin, Gülcan (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Bu araştırma, özel yetenekli öğrencilerin okuma tutumlarının ve tercihlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kırşehir il merkezinde bulunan Yusuf Demir Bilim ve Sanat Merkezi ve Kaman ilçesinde ... -
Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler
Şahin, Ayfer (2012)Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin, bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaştıkları problemlerin belirlenmesi ve giderilmesine yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın yürütülmesinde tarama modeli ... -
Comparing the Perceptions and Self-Efficacy Skills of Primary School Teachers Who Have Taken Drama Courses to Those Who Have Not in terms of Use of Drama as a Teaching Technique
Şahin, Ayfer (2017)Bu çalışmada Drama dersini alan ve almayan sınıf öğretmeni adaylarının drama yöntemini kullanabilme yeterliliklerinin ve yöntemle ilgili algılarının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 ... -
Dijital öykülerin ilkokul öğrencilerinin dinlediğini anlama ve yaratıcı yazma becerilerine etkisi
Demirbaş, İrem (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Dijital öykü, yazılı biçimdeki öykü metninin çoklu ortam araçlarıyla bir araya getirilerek dijital ortama aktarılmasıdır. Bu araştırmanın amacı dijital öykülerin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama ve yaratıcı ... -
Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde görev yapan aday sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar
Analı, Kübra Ceren (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde görev yapan aday sınıf öğretmenlerinin eğitim öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunların ortaya konmaya çalışıldığı bu araştırma karma desende gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler ... -
The Effect of Digital Stories on Primary School Students' Listening Comprehension Skills
Demirbaş, İrem; Şahin, Ayfer (Ozgen Korkmaz, 2022)The purpose of this research is to determine the effect of digital stories on the listening comprehension skills of primary school 4th grade students. For this purpose, the research has carried out with a quasi-experimental ... -
The Effects of Intertextual Reading Approach on the Development of Creative Writing Skills
Akdal, Deniz; Şahin, Ayfer (2014)Problem Durumu:Hayatın her aşamasında konuşma ve yazı dili; duyguları, düşünceleri, istekleri açıklamada kullanılan önemli bir araçtır. Kültürün gelecek kuşaklara aktarılması için de yazı önemli bir unsurdur. Yazı dilinin ... -
Farklı yöntemlerle okuma-yazma öğrenmiş beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama erişileriyle okuma hızlarının karşılaştırılması
Şahin, Ayfer (2011)Bu araştırmada, ilk okuma ve yazma becerilerini cümle çözümleme ve ses temelli cümle yöntemiyle kazanmış ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama erişileri ve sesli okuma hızları karşılaştınlmıştır. Çalışmada ... -
İlkokul Öğrencilerinin Bitişik Eğik Ve Dik Temel Harfler İle Yazılmış Metinleri Okuma Hızlarının Karşılaştırılması
Şahin, Ayfer (2016)Gelişmiş toplumlarda bireyin kendi uğraş alanında ilerlemesi, ancak gelişmiş okuma ve yazma becerilerine sahip olmasıyla mümkündür. Çünkü çağdaş insan etkin bir okuma becerisine sahip olmadan istenilen düzeyde bilgi ... -
İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının sosyo-ekonomik düzeylerine göre incelenmesi
Şahin, Ayfer (2012)Araştırma ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 718 alt, 432 orta ve 234 üst sosyo-ekonomik düzeyden; 712 dördüncü sınıf ve 672 beşinci ... -
İlköğretim 6. 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının Sosyo-ekonomik Düzeylerine Göre İncelenmesi
Şahin, Ayfer (2009)Araştırma ilköğretim 6. 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; 688 alt, 290 orta ve 345 üst sosyo-ekonomik düzeyden; 457 altıncı sınıf, 463 yedinci ... -
İlköğretim Birinci Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitabının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
Şahin, Ayfer (2008)Bu araştırmada ilköğretim birinci sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; Haziran ... -
İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi
Şahin, Ayfer (2010)Bu araştırmada ilköğretim ikinci ve üçüncü sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; ... -
İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi
Kaman, Şafak; Şahin, Ayfer (2013)Bu çalışmada, İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin, okuma düzeylerini geliştirmede akıcı okuma strat ejilerinden tekrarlı okumanın etkililik düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Kırşehir ili ... -
Karikatür destekli öğretimin ilkokul Türkçe dersine etkisi
Hayran, Sevgi (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Bu çalışma karikatür destekli öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi başarılarına ve tutumlarına etkisi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Kırşehir ili merkez ilçesindeki bir ilkokulun iki dördüncü ... -
Metin türlerinin 5. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri üzerindeki etkisi
Altın, Gönül (Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı "Metin Türlerinin 5. Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyleri Üzerindeki Etkisi " nin tespit edilmesidir. Eleştirel düşünme, bireyin ne yapacağına ve neye inanacağına karar vermesi için çözümleyici, ... -
Metinler arası okuma yaklaşımının ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi
Akdal, Deniz (Ahi Evran Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada ilköğretim 5. sınıf öğrencilerine Türkçe dersinde metinler arası okuma yaklaşımı uygulanmış ve yaratıcı yazma becerilerinin gelişmesinde metinler arası okuma yaklaşımının etkili olup olmadığı tespit edilmeye ...