Browsing by Author "Afacan, Özlem"
Now showing items 1-19 of 19
-
6 ve 7. sınıf öğrencilerinin belli başlı çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının incelenmesi
Atak, Feray (Ahi Evran Üniversitesi, 2012)Bu araştırmada ilköğretim 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin geçmişten günümüze kadar tüm canlılığa etkisi olan bazı çevre sorunları hakkında ne bildikleri, bu sorunların ne kadar farkında oldukları, bu sorunlara kimlerin ve ... -
6.sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik öğrenme stratejilerinin ve fen öğrenme becerilerinin incelenmesi
Özdemir, Merve (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, Hatay ilinin İskenderun ilçesinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin öğrenme stratejileri ile fen öğrenme becerilerini ön-test son-test deneysel desenle ... -
7. sınıf öğrencilerinin bilimsel tutum ve bilimsel yaratıcılıklarının belirlenmesi
Karahan, Mehmet (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı öğrencilere yaratıcı düşünme beceri verilmesinin öğrencilerin; bilimsel yaratıcılıklarına ve bilimsel tutumlarına etkilerini incelenmektir. Ayrıca yaratıcı düşünme ile bilimsel tutum arasındaki ilişkiyle ... -
Beyin temelli öğrenme yaklaşımının İlköğretim Fen veTeknoloji Dersi 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarı, derse yönelik tutum, motivasyon ve hatırlama düzeylerine etkisi
Akyürek, Erkan (Ahi Evran Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı, beyin temelli öğrenme yaklaşımının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarı, tutum, motivasyon ve bilgilerinin kalıcılığı üzerine etkisini incelemektir. Çalışmada, ön ... -
Bilimin doğası etkinliklerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin görüşlerine etkisi (Kırşehir ili örneği)
Çanlı, Demet Şener (Ahi Evran Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada, ortaokul 7. sınıf öğrencileri için alternatif etkinlik örnekleri tasarlayarak bu etkinliklerin öğrencilerin bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada, ön test ve son test olarak ... -
Canlılar Bilimi Konusunda TIMSS-R (1999) Soruları ile LGS (1999) Sorularının Karşılaştırmalı Analizi
Afacan, Özlem; Nuhoğlu, Hasret (2008)Eğitim alanında uluslararası ölçme-değerlendirmeleri yapan bir kuruluş International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA), katılmak isteyen ülkeleri fen ve matematik alanlarında dört yılda bir ... -
Fen bilgisi eğitimi 2. sınıf öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşleri
Yüksel, Merve (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışma, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören ikinci sınıf öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin ... -
Investigation of pre-service science teachers’ behavior towards sustainable environmental education
Afacan, Özlem (International Electronic Journal of Environmental Education, 2020)The purpose of this study is to investigate pre-service science teachers’ sustainable environmental education behaviour and the factors affecting them in terms of some variables (gender and grade level). The study group ... -
İlköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin “Hücre Bölünmesi ve Kalıtım” ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve anoloji ile kavramsal değişim metinleri kullanılarak giderilmesi
Akyürek, Erkan; Afacan, Özlem (2013)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 8. Sınıf öğren cilerinin Hücre Bölünmesi ve Kalıtım ünite sindeki kavram yanılgılarını “kavram çarkı diyagramı” kullanarak te spit etmek, tespit edilen kavram yanılgılarını kavramsal değişim ... -
İlköğretim öğrencilerinin bilim insanı ve bilimsel bilgi hakkındaki görüşleri (Kırşehir ili örneği )
Fen bilimlerindeki gelişmeleri ve bilim dallarının oluşumunu bilmek, bilim insanlarının mesleki niteliklerini ve kişilik özelliklerini tanımak fen öğretiminin bazı sorunlarına ışık tutabilir Bu nedenle öğrencilerin bilim ... -
İlköğretim öğrencilerinin bilim insanına yönelik düşüncelerinin değerlendirilmesi
Nuhoğlu, Hasret; Afacan, Özlem (2011)Bu çalışmanın amacı, Chambers tarafından geliştirilen daha sonra pek çok araştırmacı tarafından farklı yaş grubundaki öğrencilere uygulanan “Draw A Scientist Test” (DAST) ölçeğini genişletip ilköğretim öğrencilerinin bilim ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre (FTTÇ) İlişkisini Algılama Düzeylerinin Tespiti (Kırşehir İli Örneği)*
Özet: Bu araştırma, ilköğretim öğrencilerinin fen okuryazarlığının bir alt boyutu olan Fen-TeknolojiToplum-Çevre (FTTÇ) ilişkisini algılama düzeylerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin FTTÇ ... -
İlköğretim öğrencilerinin “fen ve teknoloji dersi” ve “fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları
Soysal, Davut; Afacan, Özlem (2012)Bu çalışmanın amacı “fen ve teknoloji dersi” ve “fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik ilköğretim öğrencilerinin sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkartmaktır. Araştırma tarama modelinin ... -
Kuantum öğrenme modelinin fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik ve iletişim becerilerine etkisi
Gürel, İpek (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bu çalışma kuantum öğrenme modelinin fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik ve iletişim becerilerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada tek gruplu ön test-son test araştırma modeli kullanılmıştır. ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının bilimsel yaratıcılıkları
Karakaş, Tuğçe (Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Yaratıcılık özelliğine sahip olan çocukların ve gençlerin erken yaşlarda keşfedilmesi ve bu yaratıcılıkların ortaya çıkarılması gerekmektedir. Bu yüzden yaratıcılıklarının ortaya çıkmasını ve gelişmesini sağlayacak eğitim ... -
Öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik tutumlarının tespiti (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi örneği)
Huseynova, Zarnıshan (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Bu araştırma, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma; Kırşehir Ahi Evran ... -
Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
Kartal, Tezcan; Afacan, Özlem (2012)Çalışma, pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma betimsel araştırma niteliğinde olup tarama modelinde yürütülmüştür. Bu çalışmada ... -
Preservice Science Teachers' Belief Systems about Teaching a Socioscientific Issue
Kılınç, Ahmet; Afacan, Özlem; Polat, Dilber; Demirci, Pınar Güler; Yıldıtım, Kasım; Demiral, Ümit; Eroglu, Baris; Kartal, Tezcan; Sonmez, Arzu; Iserı, Busra; Gorgulu, Ozkan (2014)We investigated the belief system of Turkish preservice science teachers (PSTs) about teaching a socioscientific issue (GM Foods) using a belief system model. This model includes three belief pools: content beliefs (CBs), ... -
Yedinci sınıf öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki zihinsel modelleri
Emli, Zübeyir (Ahi Evran Üniversitesi, 2014)Kavramları birbirleri ile ilişkilerine göre anlamlandırarak öğrenen ve hayal kurabilen öğrencilerin daha kaliteli imajlara sahip oldukları ve geleneksel öğretime göre daha başarılı bir kavramsal anlama ortaya koydukları ...