Browsing by Author "Baltacı, Serdal"
Now showing items 1-15 of 15
-
7. sınıf öğrenci velilerinin matematik eğitiminden beklentilerinin kaygı, tutum ve akademik yılmazlıkları açısından incelenmesi
Gülser, Nezahat (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Öğrencilerin özelliklerini açıklayan birçok kuram bulunmasına rağmen, onların eğitiminde büyük rol sahibi olan velilerine yönelik araştırmalara da ihtiyaç duyulmaktadır. Bu yüzden öğrenci velilerinin matematik eğitimine ... -
8.sınıf öğrencilerinin veri işleme öğrenme alanına yönelik istatistiksel araştırma süreçlerinin incelenmesi
Altunsaray, Dicle (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Araştırmada sekizinci sınıf öğrencilerinin veri işleme öğrenme alanına yönelik istatistiksel araştırma süreçlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Katılımcıları Kırşehir ilinde bir ... -
Analitik Geometri Öğretiminde GeoGebra Yazılımının Potansiyeli: Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Baltacı, Serdal; Yıldız, Avni; Kösa, Temel (2015)Öz: Bu çalışmada, analitik geometri kavramlarının öğretiminde GeoGebra’ nın potansiyeli incelenmiştir. Özel durum çalışması yöntemiyle yürütülen bu araştırmanın katılımcılarını, ilköğretim matematik öğretmenliğisınıfa devam ... -
Bağlamsal Öğrenme Ortamı Oluşturmada GeoGebra Yazılımının Rolü: Elips Örneği
Baltacı, Serdal; Baki, Adnan (2017)Bu çalışmada, elips kavramının öğretiminde GeoGebra yazılımının kullanılmasının bağlam oluşturup oluşturmadığının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Aksiyon araştırması yönteminin kullanıldığı çalışma ilköğretim matematik ... -
Bilim Sanat Merkezi Matematik Öğretmenlerinin Kurdukları Geometrik İnşa Problemlerine Bilişsel Seviye Düzeyleri Açısından Ders İmecesi Çalışmalarının Etkisi
Yıldız, Avni; Baltacı, Serdal (2017)Bu çalışmada, üstün yetenekli öğrencilerin matematik derslerine giren öğretmenlerin geometrik inşa üzerine kurdukları problemleri geliştirmek için yürütülen ders imecesi çalışmalarının etkisinin TIMSS'in (Trends in ... -
Çevrimiçi öğrenmeye yönelik öz yeterlik ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve uygulanması
Çalışkan, Erhan (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın ilk aşamasında, Sun ve Rogers (2021) tarafından geliştirilen çevrim içi öğrenmeye yönelik öz yeterlik ölçeğinin Türkçeye uyarlaması yapılmıştır. Çalışmanın ikinci aşamasında, öğretmen adaylarının çevrim içi ... -
Geometrik Yer Problemlerinin Yazılım Destekli Çözümleri Esnasında Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) Stratejisinin Kullanılımı
Baltacı, Serdal; Yıldız, Avni (2018)Tahmin et-Gözle-Açıkla (TGA) stratejisi yapılan tahminlerin sebeplerini tartışmayı, gözlem yapmayı, sonuçları göstermeyi ve en son gözlem ile tahminler arasındaki farklılıkları tartışmayı içeren bir stratejidir. Alanyazında ... -
Investigating the effects of peer instruction on preservice mathematics teachers' achievements in statistics and probability
Olpak, Yusuf Ziya; Baltacı, Serdal; Arıcan, Muhammet (SPRINGER, 2018)This study investigated the effects of two different accountability scoring mechanisms (ASMs), which were used during the peer instruction (PI) process, on preservice middle school mathematics teachers' (PSTs) achievements ... -
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının dinamik matematik yazılımı ile üç boyutlu cisim problemlerini çözme süreçleri
Yıldız, Avni; Baltacı, Serdal; Aktümen, Muharrem (2012)Problem Durumu: Bu araştırmada; ilköğretim matematik öğretmen adaylarının GeoGebra yazılımını kullanarak üç boyutlu cisim problemlerini nasıl çözdüklerinin süreç olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada özel ... -
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi
Yıldız, Avni; Baltacı, Serdal (2016)Olasılık üzerine yapılan çalışmalar incelendiğinde; tutum ve başarı, kavram yanılgıları, olasılık problemlerini çözme ve kurma boyutlarına odaklanıldığı görülmektedir. Fakat geometrik olasılık problemlerinin çözüm sürecinin ... -
Matematik ders notu 5 olan ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin sayı hissi stratejilerini kullanma durumlarının incelenmesi
Kulak, Teslime Ebru (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Bu araştırma "Matematik ders notu 5 olan ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin sayı hissi stratejilerini kullanma durumlarının incelenmesi?" sorusuna yanıt bulmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi özel durum çalışması ... -
Matematik Eğitimi Veli Beklenti Ölçeği'nin Geliştirilmesi (MEVBÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Bu çalışmada ortaokul öğrenci velilerinin matematik eğitiminden beklentilerini ortaya çıkarmak için geçerlik ve güvenirliği sağlanmış bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmaya dört farklı devlet okulundan toplam 321 ... -
Matematik eğitiminden veli beklentilerinin matematik öğrenme yaklaşımı ve üst bilişsel farkındalık açısından incelenmesi
Coşkun, Muhammed (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu araştırma "Velilerin beklentilerinin çocukların matematik öğrenme yaklaşımları ve üst bilişsel farkındalıkları üzerinde nasıl bir etkisi vardır?" sorusuna yanıt bulmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi ilişkisel ... -
Parabol Kavramının Öğretiminde Dinamik Matematik Yazılımının Bağlamsal Öğrenme Ortamının Oluşmasında Rolü
Baltacı, Serdal; Baki, Adnan (2018)Parabol kavramının öğretiminde GeoGebra yazılımının kullanıldığı bir öğrenme tasarımı geliştirilerek yapılan bu tasarımın bağlam oluşturup oluşturmadığının incelendiği bu araştırmada aksiyon araştırması yöntemi kullanılmıştır. ... -
Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik GeoGebra Destekli Etkinlik Hazırlamak İçin Yürütülen Tasarım Tabanlı Araştırma Sürecinden Yansımalar
Yapılan çalışmalar incelendiğinde Türkiye'de tasarım tabanlı araştırma üzerine çok az çalışma yapıldığı görülmektedir. öğrencilerin yaşıtlarına göre farklı becerilere sahip olduğu ve bu becerilere uygun etkinlikler ...