Browsing by Author "Can, Remzi"
Now showing items 1-17 of 17
-
Eğitim fakültesi öğrencilerinin yazma alışkanlıkları ile eleştirel okuma özyeterlilik algıları arasındaki ilişki
Koçak, Esra (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Eğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterlilik algıları ve yazma alışkanlıkları arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nicel verilere dayalı genel tarama modelinde ve ilişkisel tarama modelinde ... -
Ergenlik dönemi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları
Bu çalışma ergenlik dönemi içerisinde bulunan 8, 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin boş zamanlarında okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları 2009-2010 eğitim- öğretim ... -
Ortaokul öğrencilerinin yazılı anlatımlarında konuşma dili unsurlarının incelenmesi
İlanbey, Özgür (Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada ilköğretim ikinci kademe 5. ve 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarında kullanmış oldukları konuşma dili unsurları tespit edilmiş ve alanyazında tespit edilen konuşma dili unsurlarına göre sınıflandırılmıştır. ... -
Ortaöğretim Öğrencilerinin Bağdaşıklık Araçlarını İşlevlerine Göre Yazılı Anlatımlarında Kullanma Becerileri
Can, Remzi (2014)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin yazılı anlatımlarında, bağdaşıklık birimlerini metnin farklı düzeylerinde bir araya getirme durumlarını belirlemektir. Böylelikle öğrencilerin cümle içinde cümleler arasında, ... -
Ortaöğretim Öğrencilerinin Bağdaşıklık Araçlarını İşlevlerine Göre Yazılı Anlatımlarında Kullanma Becerileri
Can, Remzi (2012)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin yazılı anlatımlarında,bağdaşıklık birimlerini metnin farklı düzeylerinde bir araya getirme durumlarınıbelirlemektir. Böylelikle öğrencilerin cümle içinde cümleler arasında, ... -
Ortaöğretim Öğrencilerinin Örtülü Anlamı Bulma Becerileri İle Eleştirel Okuma Özyeterlilik Algıları Arasındaki İlişki
Can, Remzi (2017)Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin metinde örtülü anlamı bulma becerileri ile eleştirel okuma özyeterlilik algıları arasında ilişki olup olmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın ulaşılabilen evrenini, ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin yazılı anlatımlarının düşünceyi geliştirme teknikleri bakımından değerlendirilmesi
Çetin, İsmet; Can, Remzi (2012)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin yazılı anlatımlarında, düşünceyi geliştirme tekniklerinin kullanım sıklıklarını ve öğrencilerin bu teknikleri kullanımda yaşadıkları sorunları belirlemektir. Araştırmanın ... -
Öğrenci görüşleriyle Türk edebiyatı ders kitaplarındaki metinlerin değerlendirilmesi
Bu çalışma, Türk Edebiyatı ders kitaplarında yer alan metinlerin öğrenci görüşleriyle değerlendirilmesini ortaya koymak için gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda öncelikle ilgili alan taranıp ders kitaplarında yer alan ... -
Paragraf yazma becerilerini geliştirme üzerine bir uygulama
Altuntaş, Behcet (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, öğrencilere etkinliklerle paragraf yazmayı ve paragrafın yapısını öğreten "Etkinlik ve Yapı Temelli Paragraf Yazma Yöntemi"nin öğrencilerin tutarlı paragraf yazma becerilerinin geliştirilmesinde etkili olup ... -
Relations among Contextual Silent Reading Fluency, Non-Contextual Silent Reading Fluency, and Reading Comprehension: A Path Analysis of fifth-Grade Readers
Ates, Seyit; Yildirim, Kasim; Can, Remzi; MustafaTurkyilmaz (ELSEVIER SCIENCE BV, 2014)The aim of this research was to assess Turkish students' contextual and non-contextual silent reading fluency skills and their relations with reading comprehension. With this aim, the study used correlational survey design ... -
Relations among Oral Reading Fluency, Silent Reading Fluency, Retell Fluency, and Reading Comprehension
Turkyilmaz, Mustafa; Can, Remzi; Yildirim, Kasim; Ates, Seyit (ELSEVIER SCIENCE BV, 2014)The aim of this research was to reveal the relations among fifth-grade Turkish students' silent reading fluency, oral reading fluency, retell fluency, and reading comprehension. With this aim, the study used correlational ... -
The Relationship between Readers' Comprehension Skills and Awareness of Cohesive Relationships
Can, Remzi (KAMLA-RAJ ENTERPRISES, 2016)This study aims to examine the relationship between good and poor readers' reading comprehension skills and their ability to establish cohesive relationships in a text. Out of general screening models, relational screening ... -
Türk dünyası hayvan masallarının değerler aktarımı bakımından incelenmesi
Mutlu, Abdullah (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada amaç, Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanan Türkçe dersi öğretim programında anılan değerler eğitimi açısından sözlü millî kültürün yapı taşlarından olan ve artık unutulmaya yüz tutan hayvan masallarının sahip ... -
Türk Edebiyatı Dersine Katılıma Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi
Can, Remzi (2016)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin Türk Edebiyatı dersine katılıma yönelik olarak tutumlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Ölçek maddeleri, öğrencilerin bu derse katılımlarına yönelik tutumlarını ... -
Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin paragraf yazma becerileri
Kıribiş, Ali (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen C1 düzeyindeki 100 öğrenciden kendilerine verilen 8 konudan birini seçerek bir kompozisyon yazmaları istenmiştir. Öğrencilerin yazdıkları kompozisyonların değerlendirilmesinde Bağdaşıklık ... -
Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***
Can, Remzi; Altuntaş, Behçet (2016)Bu araştırmada, öğrencilerin Türkçe derslerinde yansıtıcı günlük yazma uygulamasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Kırşehir merkezde yer alan bir ortaokuldaki 7. Sınıf öğrencilerine 8 hafta ... -
Yazma alışkanlığı kazanmış lise öğrencilerinin yazma nedenlerinin incelenmesi
Kutlu, Ramazan (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, yazma becerilerine sahip yazma alışkanlığı kazanmış ortaöğretim öğrencilerinin yazma alışkanlıklarını nasıl kazandıkları ve yazmalarına neden olan etkenlerin incelenmesidir. Araştırmamın çalışma ...