Browsing by Author "Dikmenli, Yurdal"
Now showing items 1-14 of 14
-
Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Coğrafyacı Algısı I: Zihinsel Özellikler Ve Çalışma Durumu
Bu çalışma coğrafya öğretmen adaylarının coğrafyacı algılarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Coğrafya öğretmeni adaylarının coğrafyacının taşıdığı zihinsel özellikler ve çalışma durumuna ilişkin görüşleri yarı ... -
Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Coğrafyacı Algısı II: Fiziksel Özellikler
Bu çalışma coğrafya öğretmen adaylarının coğrafyacı algısına ilişkin imajlarını açığa çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Coğrafya öğretmeni adaylarının coğrafyacının fiziksel özelliklere ilişkin görüşleri yarı yapılandırılmış ... -
Coğrafya Öğretmenlerinin Okul Dışı Coğrafya Öğretimine İlişkin Görüşleri
Çifçi, Taner; Dikmenli, Yurdal (2016)Okul dışı coğrafya öğretimi; coğrafya konularının öğrencilere okul sınırları dışındaki uygun ortamlarda öğretilmesidir. Okul dışı öğretim, coğrafya konularının ezberden ve sınıf ortamından çıkarılarak daha eğlenceli ve ... -
İlkokul hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan coğrafi kavramların incelenmesi
Gezer, Ebru (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)İlkokul bireyin bilişsel ve zihinsel alt yapılarının temellerinin oluştuğu bir dönemdir. Bu dönemde verilen eğitim öğretim, öğrencileri yaşama hazırlamakta aynı zamanda sonraki eğitim seviyelerine yetkinlik kazanmalarını ... -
İlkokul hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitaplarının toplumsal cinsiyet açısından incelenmesi
Sönmez, Kadir (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Toplumsallaşma sürecinde bireylere cinsiyet rollerinin okul ve ders kitaplarının önemi büyüktür. Okul, kültürel ve toplumsal değerlerin aktarıldığı ve tekrar üretildiği ana mekân olarak, toplumsal cinsiyet kimliklerinin ... -
Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Görüşleri
Dikmenli, Yurdal; Çifçi, Taner (2016)Genel olarak coğrafya dersleri ezberden ibaret, sıkıcı bir ders olarak algılanmaktadır. Bu algının oluşmasında; ders kitaplarının, öğretmen tutumlarının, uygulanan müfredat programlarının, fiziki ortamın, donanım ve materyal ... -
Öğretmen Adaylarının Coğrafya Okuryazarlığı Algı Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Dikmenli, Yurdal (2015)Eğitimin ana hedefi toplumun ihtiyaç duyduğu nitelikli insanı yetiştirmektir. Günümüzde meydana gelen hızlı gelişim ve değişim sürecinin gerekliliği olarak coğrafya okuryazarlığı; her bireyin eğitim sürecinin bir parçası ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının afet bilinci algısı ve deprem bilgi düzeyi
Tekin, Özgür (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının afet bilinci algısı ve deprem bilgi düzeylerini incelemektir. Araştırmada cinsiyet, üniversite, sınıf düzeyi, afet deneyimi, afet eğitimi ve yaşadıkları yer gibi değişkenlerle ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı ve yansıtıcı düşünme eğilimlerinin incelenmesi
Çelik, Barış Bilge (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Bu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı ve yansıtıcı düşünme eğilim düzeylerinin incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. Bu amaç doğrultusunda; cinsiyet, sınıf düzeyi, üniversite, mezun olunan lise türü, gelir düzeyi, ... -
Sınıf öğretmenlerinin iş doyumu ve iş yaşamındaki yalnızlık düzeylerinin incelenmesi
Gafa, İbrahim (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın temel amacı; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin iş doyumu ve iş yaşamındaki yalnızlık düzeylerinin incelenmesidir. Çalışmada ayrıca cinsiyet, medeni durum, mesleki ... -
Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının ve mesleğe ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Altay, Oğuz (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın temel amacı; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve mesleğe ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma 2020-2021 ... -
Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumları ve görüşlerinin incelenmesi
Kozanhan, Melike (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Dünyada hızla yayılan pandemi ile tüm dünyada çeşitli kısıtlamalar yaşanmıştır. Yaşanan bu kısıtlamalar eğitim alanında da kendini göstermiş ve okullarda uzaktan eğitim sistemine geçilmiştir. Geçilen bu sistemde kuşkusuz ... -
Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemine yönelik tutum ve özyeterlikleri ile hayat bilgisi dersinde kullanımına ilişkin görüşleri
Uzun, Adem (Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın temel amacı; Kırşehir ilindeki sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemine yönelik tutumlarını, özyeterliklerini ve hayat bilgisi dersleri kapsamında yaratıcı drama yöntemini uygulamaya ilişkin görüşlerini ... -
Sınıf öğretmenliği birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarının karşılaştırılması
Dikmenli, Yurdal; Aslan, Cengiz Alper (2009)Bu çalışmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf ...