Browsing by Author "Kartal, Büşra"
Now showing items 1-7 of 7
-
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Çokgenlere Dair Geometri Bilgilerinin İncelenmesi
Kartal, Büşra; Çınar, Cengiz (2017)Öğretmenlerin geometri bilgileri, öğrencilerin geometri perfromanslarını etkileyen önemli bir faktördür. Bu önem göz önüne alınarak bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarının çokgenlere dair geometri bilgilerinin ... -
Matematik destekli fen öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin tutum, motivasyon ve akademik başarıları üzerindeki etkisi: Yoğunluk örneği
Akdeniz, Emine Doğan (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışma, matematiksel açıdan zenginleştirilmiş fen öğretiminin altıncı sınıf öğrencilerinin fen ve matematiğe yönelik tutumları, fen öğrenmeye yönelik motivasyonları ve yoğunluk konusuna ilişkin akademik başarıları ... -
Ortaokul öğrencilerinin STEM alanlarına yönelik meslek ilgileri ile öğretmenlerin STEM tutumları ve özyeterlikleri arasındaki ilişki
Demirkol, Kaan (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Teknoloji ve endüstrinin büyük bir hızla değiştiği ve geliştiği günümüzde eğitim ile ilgili en önemli sorunlardan ikisi gelecek nesillerin nasıl yetiştirileceği ve kariyer tercihlerinin ne olacağıdır. Bu nedenle ortaokul ... -
Pre-Service Teachers' Attitudes towards STEM: Differences Based on Multiple Variables and the Relationship with Academic Achievement
Kartal, Büşra; Taşdemir, Adem (Int Soc Technology Educatıon & Scıence-Istes, 2021)STEM education has benefits for students, such as increasing achievement and improving attitudes, motivation, interest toward STEM disciplines, and higher-order thinking skills. Teachers' characteristics, perceptions, and ... -
Preservice computer science teachers' beliefs, motivational orientations, and teaching practices
Kartal, Büşra; Başarmak, Uğur (Routledge Journals, Taylor & Francıs Ltd2-4 Park Square, Mılton Park, Abıngdon Ox14 4rn, Oxon, England, 2022)This multiple case study sought to examine preservice computer science teachers' beliefs, motivational orientations, and teaching practices, as currently, they remain to be adequately researched. Eight participants were ... -
Preservice mathematics teachers’ TPACK development when they are teaching polygons with geogebra
Kartal, Büşra; Çınar, Cengiz (Taylor & Francıs Ltd., 2022)Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) is defined as the teacher knowledge needed for effective technology integration. This study aimed to investigate preservice elementary mathematics teachers’ TPACK ... -
Technologıcal Pedagogıcal Content Knowledge Self Assessment Scale (Tpack- Sas) For Pre-Servıce Teachers: Development, Valıdıty And Relıabılıty
Kartal, Tezcan; Kartal, Büşra; Uluay, Gülşah (2016)TPAB son on yıldır var olan yeni bir kavramdır. Koehler ve Mishra (2005) TPAB'ı öğretmenlerin sınıflarına teknolojiyi entegre edebilmeleri için ihtiyaçları olan bilgi olarak tanımlamıştır. En yaygın olarak kullanılan TPAB ...