Browsing by Author "Türkyılmaz, Mustafa"
Now showing items 1-20 of 20
-
100 temel eser listesinde yer alan masal kitaplarında korku ve şiddet ögeleri
Güzelküçük, Şüra (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırma, Millî Eğitim Bakanlığının ilköğretim okulları için tavsiye ettiği "100 Temel Eser" listesinde yer alan masallardaki korku ve şiddet unsurlarını tespit edip değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Eserlerin ... -
Ana dil öğretiminde hiper metin kullanımının okuduğunu anlamaya etkisi
Türkyılmaz, Mustafa; Başarmak, Uğur (2011)Bu çalışma, köprülü metinlerin (hyper texts) basılı metinler ve dinleme karşısında anlama üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Kırşehir il merkezinde ... -
Bilgi iletişim teknolojilerinin okumaya yönelik tutuma etkisi
Türkyılmaz, Mustafa (2012)Bu çalışma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının bilgi iletişim teknolojilerine sahip olma ve bunları kullanma durumlarına göre değişip değişmediğinin belirlenmesi için gerçekleştirilmiştir. ... -
Bir ders aracı olarak dinleme metinlerinin anlamaya etkisi: “eskici” metni örnekleminde deneysel bir çalışma
Türkyılmaz, Mustafa (2010)Bu çalışma, dinleme, görsel destekli dinleme, sesli ve sessiz okumanın anlamaya olan etkisini belirlemek amacıyla deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Kırşehir ilinde bulunan Prof. Dr. Erol Güngör ... -
Çocuk edebiyatıyla ötekileştirme(me): Bir eylem araştırması
Meriç, Behiye Buse (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu çalışma ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin öteki ve ötekileştirmeye yönelik olumsuz algılarını ortaya çıkarmak ve bu olumsuzluğu gidermek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yöntem olarak nitel araştırma yöntemi ... -
Ergenlik dönemi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları
Bu çalışma ergenlik dönemi içerisinde bulunan 8, 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin boş zamanlarında okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları 2009-2010 eğitim- öğretim ... -
Fatih Erdoğan'ın "Sihirli Kitaplar" serisinin duyarlık eğitimi bağlamında incelenmesi
Baran, Aysun (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, Fatih Erdoğan'ın 'Sihirli Kitaplar' serisinin duyarlık eğitimi bağlamında incelenmesidir. Duyarlık, bireyin kendi hayatı dışında gerçekleşen olay ya da durumlara tepkisiz kalmamasını, bu olay ya da ... -
Gülten Dayıoğlu'nun romanlarının okunabilirlik açısından incelenmesi
Semiz, Özlem (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bireylerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma olarak adlandırılan dört temel dil becerilerinin gelişimleri önem arz etmektedir. Bu hususta akademik çalışmalar son zamanlarda artış göstermektedir. Bu araştırmada dört temel ... -
The ideal reader perception of pre-service teachers
Türkyılmaz, Mustafa (2014)Literature theories presented till the last quarter of 20th century has carried out criticism by considering either text, writer or the period of the writer has grown up. On the other hand; theories such as reader response ... -
Miyase Sertbarut'un romanlarının değerler aktarımı bakımından incelenmesi
Han, Ceyda (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışma Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı?nda (2018) yer alan yirmi bir değerin, Miyase Sertbarut?un belirlenen on bir romanında ne sıklıkla işlendiğini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada problem ... -
Ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yozgat ili örneği)
Armut, Mustafa (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Değişen dünyada bilgiye ulaşmanın en doğru yolu okumaktır. Okuma, bir çözümleme, yorumlama ve eleştirme işidir. Akıcı okuma ise okuma becerisinin önemli bileşenlerindendir. Akıcı okuma, uygun hızla, kelimeleri kolayca ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Armut, Mustafa; Türkyılmaz, Mustafa (2017)Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin tespit edilerek çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda öğrencilerin akıcı okuma becerileri ile sınıf düzeyleri, cinsiyet özellikleri, ... -
Ortaokul öğrencilerinin iletişim becerileri ve Türkçe dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Akçam, Aysun (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışma ortaokul öğrencilerinin iletişim becerileri ve Türkçe dersine yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla betimleyici olarak yapılmıştır. Çalışma örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim ... -
Ortaokul öğrencilerinin okuma motivasyonlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi: Kırşehir ili örneği
Adıyaman, Beril (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu çalışma ortaokul öğrencilerinin okuma motivasyonlarını çeşitli değişkenler açısından değerlendirmek üzere betimsel ve ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2021-2022 eğitim öğretim döneminde ... -
Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar
Türkyılmaz, Mustafa; Kuş, Zafer (2010)Bu arastırma; ögretmenlerin kaliteli okul kavramı ile ilgili algılarının belirlenmesi amacıyla gerçeklestirilmistir. Bu amaçla, çalısmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıs ve bu çalısma 2008-2009 egitim ögretim yılında ... -
Öğrenci görüşleriyle Türk edebiyatı ders kitaplarındaki metinlerin değerlendirilmesi
Bu çalışma, Türk Edebiyatı ders kitaplarında yer alan metinlerin öğrenci görüşleriyle değerlendirilmesini ortaya koymak için gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda öncelikle ilgili alan taranıp ders kitaplarında yer alan ... -
Öğretmenlerin Çocuk Ve Gençlik Edebiyatı Algıları Üzerine Bir İnceleme
Türkyılmaz, Mustafa (2015)Günümüz öğretmeni, her şeyi bilen olmaktan ziyade bilgiye nasıl ulaşılacağını bilen, alanında uzman, öğrenciyi teşvik eden ve öğrenmeyi öğreten özellikleri ile öne çıkmaktadır. Bununla birlikte iyi bir okur olan öğretmenin ... -
A Research on Fluent Reading Skills of Secondary School Students
Türkyılmaz, Mustafa (2018)Bu çalışma ortaöğretim öğrencilerinin akıcı okuma becerileri ile sosyal paylaşım sitelerini kullanma düzeyleri, okuma tutumları ve okuma öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesini; ayrıca öğrencilerin akıcı ... -
Sosyal Bilgiler ve Türkçe Öğretmeni adaylarının okuma durumları: (ilgi, alışkanlık ve okuma stratejilerini kullanım düzeyleri)
Kuş, Zafer; Türkyılmaz, Mustafa (2010)Okuma, yaşam boyu öğrenmenin geçekleştirilmesi için gerekli olan bir edinimdir. Bireyler okuma becerilerini kullanabildikleri ve okuduklarını anlayıp eleştirebildikleri oranda demokratik toplumsal sistem içerisinde yer ... -
Yaratıcı okuma etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerisi üzerindeki etkisi
Han, Şule (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı yaratıcı okuma etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerisine etkisini tespit etmektir. Araştırmada problem durumu çerçevesinde alt problemlere, araştırmanın amacı ve önemine, ...