Browsing by Author "Taşdemir, Adem"
Now showing items 1-20 of 24
-
Alternatif ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin 6. sınıf fen ve teknoloji dersi yaşamımızdaki elektrik ünitesindeki öğrenci başarısına etkisi
Orhan, Aslıhan (Ahi Evran Üniversitesi, 2012)Çalışma ile, fen ve teknoloji dersinde alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin yoğun olarak kullanımının öğrencilerin akademik başarısına, öğrenme kalıcılığına ve görüşleri üzerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. ... -
Değerlere ilişkin Türkiye, Irak ve Suudi arabistan örneklemindeki Türk öğrencilerin görüşlerinin incelenmesi
Taşdemir, Adem (2012)Öğrenmede bilişsel düzeydeki becerilerin öğretim ortamına yansıtılması kadar duyuşsal ve psikomotor düzeydeki becerilerinde işe koşulması anlamlı bilginin oluşmasında önemlidir. Bu anlamda değerler duyuşsal düzeyde ... -
Fen Bilgisi Öğretiminde Öğrencilerin Öğrenme Stratejilerini Kullanmalarının Akademik Başarıya Etkileri
Taşdemir, Adem; Tay, Bayram (2007)Özet. Öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanmalarının başarılarına olan etkisinin incelendiği bu araştırma için, Sınıf Öğretmenliği 3.sınıfta okuyan 300 öğrenciden 1 deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri
Kartal, Tezcan; Taşdemir, Adem (2012)Bu çalışma, fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin yüklediği anlamları betimlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden tarama deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunun oluşturulmasında, ... -
Fen ve teknoloji dersi yaşamımızdaki elektrik ünitesi problemlerinin çözümünde kullanılan öğrenme stratejileri
Yücel, Tuba (Ahi Evran Üniversitesi, 2012)İlköğretim öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesi problemlerini çözerken kullandıkları öğrenme stratejilerinin belirlendiği bu araştırma ile eğitimsel niteliğin artırılması amaçlanmıştır. ... -
FeTeMM etkinlik merkezli laboratuvar dersinin sınıf öğretmenliği adaylarının fen öğretimine yönelik öz-yeterlik ve problem çözme becerileri üzerine etkileri
Durmuş, Zeynep (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, FeTeMM etkinlikleri ile öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ve fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerine bakılıp, sınıf öğretmenliği adaylarının kendilerini laboratuvar dersinde ... -
Fizik Laboratuvarı Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarılarını Geliştirme Etkisinin Araştırılması
İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına etkisinin incelendiği bu araştırma için, Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıfında öğrenim gören 210 öğrenciden 1 deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim etkinliklerinin ... -
İlkokul fen bilimleri dersi öğretim programlarına (2005 ve 2013) yönelik stratejik planlama: SWOT analizi
Koca, Hüseyin (Ahi Evran Üniversitesi, 2015)Ülkemizde eğitim sisteminin değişmesiyle birlikte yapılandırılan Fen Bilimleri Dersleri Öğretim Programlarının (2005 ve 2013) öğretmen tarafından ne düzeyde bilindiğini ve uygulanabildiğini, programın eksilerini ve artılarını ... -
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Problemlerinde Öğrencilerin Matematiksel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi
Taşdemir, Adem; Salman, Selahattin (2016)İlköğretim öğrencilerinin fen problemlerini çözerken kullandıkları matematiksel düşünme becerilerinin ve problem çözme yaklaşımlarının incelendiği bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. ... -
İlköğretim müfredatındaki fen ve dil temelli derslerin disiplinlerarası yaklaşımla incelenmesi
Taşdemir, Mehmet; Taşdemir, Adem (2011)İlköğretim öğrencilerinin bilişsel düzeyde ders başarılarının ve disiplinler arası öğrenme ilişkilerinin belirlendiği bu çalışma da tarama tekniği kullanılmış ve araştırma verileri, örneklemi oluşturan okullardaki akademik ... -
Kavram karikatürü destekli TGA tekniğinin öğrencilerin fen bilimleri dersi akademik başarı ve tutumlarına etkisi
Numanoğlu, Nehir Sıla (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2024)Kavram karikatürleri, öğrencilerin kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesinde kullanılabilirken, konu somutlaştırmak ve eğlenceli halle getirmek için bir öğretim tekniği olarak da kullanılabilir. TGA tekniğinde ... -
Okullarda başarı ve başarısızlık olgusu: tipik öğrenci davranışları yönüyle bir durum araştırması
Taşdemir, Mehmet; Taşdemir, Adem (2010)Öğrenenin, öğrenme ortamında olumsuz davranışlarda bulunması hem kendisinin hem de başkalarının öğrenmesini olumsuz etkilemekte, öğrenme ortamında olumlu sosyal etkileşimi engellemektedir. Bu da istendik davranış oluşturma ... -
Ortaokul öğrencilerinin STEM alanlarına yönelik meslek ilgileri ile öğretmenlerin STEM tutumları ve özyeterlikleri arasındaki ilişki
Demirkol, Kaan (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Teknoloji ve endüstrinin büyük bir hızla değiştiği ve geliştiği günümüzde eğitim ile ilgili en önemli sorunlardan ikisi gelecek nesillerin nasıl yetiştirileceği ve kariyer tercihlerinin ne olacağıdır. Bu nedenle ortaokul ... -
Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaları inceleme yeterlikleri
Taşdemir, Mehmet; Taşdemir, Adem (2011)Öğretmen yetiştirmede, öğretmen yeterliklerinin önemli bir boyutunun bilimsel araştırma yeterlikleri olması gerektiği hemen herkesçe kabul edilen bir gerçektir. Bu araştırma ile Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel ... -
Öğretmen adaylarının STEM semantik farkındalık ve tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
Demirdaş, Hilal (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)STEM eğitimi, okul öncesinden yükseköğrenime kadar ki süreçte, konuların günlük yaşamla ilişkili olacak şekilde ve disiplinler arası bağlamda ele alındığı bir yaklaşımdır. STEM eğitiminin uygulanması sürecinde öğretmenler ... -
Pre-Service Teachers' Attitudes towards STEM: Differences Based on Multiple Variables and the Relationship with Academic Achievement
Kartal, Büşra; Taşdemir, Adem (Int Soc Technology Educatıon & Scıence-Istes, 2021)STEM education has benefits for students, such as increasing achievement and improving attitudes, motivation, interest toward STEM disciplines, and higher-order thinking skills. Teachers' characteristics, perceptions, and ... -
Robotik uygulamaların aday öğretmenlerin STEM farkındalıkları, fen öğretmeye yönelik öz yeterlikleri ve STEM'e yönelik tutumları üzerine etkileri
Dönmez, Mert Can (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)STEM eğitimi; fen teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerini birbirinden ayıran geleneksel engelleri ortadan kaldıran bir öğrenme yaklaşımıdır. Özellikle günümüz de STEM eğitiminin bir uygulama alanı olarak robotik ... -
Robotik ve kodlama eğitiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin STEM eğitimine yönelik tutum, temel becerileri ve STEM kariyer ilgilerine etkileri
Aydın, Hasan (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)STEM eğitimi fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerinin bütünleşik bir paradigma ile ele alındığı yenilikçi bir yaklaşımdır. Bu süreçte temel amaç günlük yaşam problemleri bağlamında öğrencilerin işbirliği, ... -
Survey of the science and primary school teachers candidates’ scientific attitudes in terms of multi-variables
Taşdemir, Adem; Kartal, Tezcan (2013)This study was aimed to examine the effects of variables on scientific attitudes of teacher candidates. For this purpose, science and primary school teacher candidates were included in terms of their scientific attitudes ... -
Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersleri öğretim teknolojileri özyeterlik düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
Bircan, Mehmet Ali (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bulunduğumuz çağda önemli bir yer teşkil eden teknoloji, günlük hayatın her alanında olduğu gibi eğitim-öğretim sürecini de büyük ölçüde etkilemiştir. Nitekim günümüzde birçok eğitim kurumunda öğretim teknolojileri kendine ...