Browsing by Author "Taşdemir, Mehmet"
Now showing items 1-20 of 38
-
4– 12. sınıf öğrencilerinin matematiğe ilişkin algıları: Metaforik bir yaklaşım (Giresun ili örneği)
Yıldırım, Mehmet (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin en çok öğrenme güçlüğü çektikleri ve öğrenmeye karşı direnç gösterdikleri derslerin başında gelen matematik dersine ve bu dersin unsurları olan matematik öğretmeni, matematik sınavına ... -
Bilgisayar destekli eğitimde Dyned programının ilköğretim İngilizce dersini desteklemesi hakkındaki öğretmen görüşleri: Kırşehir ili örneği
Coşkun, Elif Pınar (Ahi Evran Üniversitesi, 2013)Bu çalışmada, Bilgisayar Destekli Eğitimde, Dyned programının ilköğretim İngilizce dersini desteklemesi hakkındaki öğretmen görüşlerinin cinsiyet, mesleki kıdem, okul yerleşim yeri ve programı kullanma durumlarına göre ... -
Birleştirilmiş Sınıflar Hakkında Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri: Beklenti Ve Metaforlar
Taşdemir, Mehmet (2014)Bu araştırma ile sınıf öğretmeni adaylarının ilk görev yeri ve öğretmenlik performans algıları ile birleştirilmiş sınıf üzerine oluşturdukları metaforlar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma türündedir. ... -
Çocuklara Sorumluluk Kazandırmada Ebeveynlerin Bhtg Yaklaşımını Uygulama Durumları: Bir Durum Çalışması
Taşdemir, Mehmet; Dağıstan, Gülen (2014)Bu araştırma ile sorumluluk ve eğitim ilişkisi incelenmiş ve ebeveynlerin çocuklarının sorumluluk bilinci konusundaki görüşleri ve çocuğa sorumluluk kazandırma sürecinde Bilgilendirme, Hatırlatma, Takip ve Geri bildirim ... -
Ders kitaplarının kullanımında anlama stratejilerinin kullanımı ile başarı arasındaki ilişki üzerine bir durum çalışması
Taşdemir, Mehmet (2010)Bu araştırma, öğretmen adaylarının okuduğunu anlamalarında, yazılı materyal olarak ders kitaplarının kullanım stratejileri ve akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemeye dönük betimsel bir durum saptaması niteliğindedir. ... -
An evaluation of compulsory education ( Primary ) in Turkish national education in joinning processes at the Europe union
Taşdemir, Mehmet (2009)Bu çalışma Türk Eğitim Sisteminde zorunlu eğitimin değerlendirilmesi üzerine betimsel bir çalışmasıdır. Zorunlu eğitim, Türk Milli Eğitim sisteminde bütün vatandaşlara sekiz yıl olarak, devlet tarafından parasız verilmektedir. ... -
Hikayelerle desteklenmiş yabancı dil öğretiminin 5 ve 8.sınıflar düzeylerinde kelime dağarcığı, okuduğunu anlama ve yabancı dile karşı tutumuna etkisi
Şahin, Cem (Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı İngilizce hikâyeler okumanın öğrencilerin okuduklarını anlama, kelime dağarcığı ve İngilizce dersine yönelik tutumları üzerine etkisini araştırmaktır. Ön test – son test kontrol gruplu araştırma deseninin ... -
İletişimci yaklaşım ve dilbilgisi-çeviri metodunun yabancı dilde başarıya ve öz yeterliğe etkileri
Şenel, Osman Emir (Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada, iletişimci yaklaşımla yürütülen ders süreçlerinin dilbilgisi-çeviri metoduyla yürütülen ders süreçlerine nazaran olumlu çıktılara sahip olduğu hipoteziyle öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desende bir ... -
İlkokul programında yer alan serbest etkinlikler dersinde öğretmenlerin kendilerini yeterli görme düzeyleri (Şırnak ili örneği)
Sargın, Musa (Ahi Evran Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı, ilkokul programında yer alan serbest etkinlikler dersinin öğretime yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Bu kapsamda, sınıf öğretmenlerin görüşleri serbest etkinlikler dersi değerlendirme ... -
İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile yazılı anlatım becerisi arasındaki ilişki
Haykır, Hülya Ağın (Ahi Evran Üniversitesi, 2012)Bu araştırma ile ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile yazılı anlatım becerisi arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak öğrencilerin ... -
İlköğretim I. kademe sosyal bilgiler programında yer alan ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerinin kullanılma düzeyleri
Başkonuş, Turan (Ahi Evran Üniversitesi, 2011)Bu araştırma; ilköğretim I. kademe Sosyal Bilgiler Programında yer alan ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerinin kullanılma sıklıklarının, kullanılma ve kullanılmama nedenlerinin belirlenebilmesi amacıyla yapılmıştır. ... -
İlköğretim müfredatındaki fen ve dil temelli derslerin disiplinlerarası yaklaşımla incelenmesi
Taşdemir, Mehmet; Taşdemir, Adem (2011)İlköğretim öğrencilerinin bilişsel düzeyde ders başarılarının ve disiplinler arası öğrenme ilişkilerinin belirlendiği bu çalışma da tarama tekniği kullanılmış ve araştırma verileri, örneklemi oluşturan okullardaki akademik ... -
İlköğretimde değerler eğitimi ve bu değerlerin Alevi - Bektaşî değerleri ile ilişkililiği
Taşdemir, Mehmet (2009)Değerler, insan hayatını etkileyen ve önem verilen düşüncelerdir. Değerler sosyal bilimlerin önemli araştırma konularından olmakla birlikte aynı zamanda temel sorunlarından birini oluşturmaktadır Genel olarak değerler ve ... -
Kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıfların empatik eğilimlerinin incelenmesi
Bahar, Mülazım (Ahi Evran Üniversitesi, 2018)Bu araştırma, kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıfların empatik eğilimlerinin incelendiği betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Kayseri İli, Melikgazi İlçesi bünyesindeki ortaokulların 6, 7 ve 8. sınıfta eğitim ... -
Kendini Değerlendirme, Akran Değerlendirme Ve Öğretmen Değerlendirmenin Yazılı Sınav Sonuçlarına Etkisi Ve Başarı Yordayıcılığı
Taşdemir, Mehmet (2014)Kendini değerlendirme, akran değerlendirme ve öğretmen değerlendirmenin yazılı sınav sonuçlarına etkisi ve başarı yordayıcılığını ortaya çıkarmayı amaçlayan bu araştırma, nicel türde tek faktörlü yordayıcı korelâsyon ... -
Okul öncesi eğitimde drama yönteminin toplama ve çıkarma işlemi öğretimine katkısının incelenmesi
Cihan, Merve (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada okul öncesi eğitimde toplama ve çıkarma işlemi kavramlarını kazandırmada drama yönteminin etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Gaziantep ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim programı dışında başvurmuş oldukları ekstra faaliyetlerin analizi
Birgili, Emine (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin mevcut programı dışında başvurmuş oldukları ekstra faaliyetleri tespit ederek analiz etmektir. Çalışma nitel araştırma paradigmasına uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın ... -
Okul Ve Okul Programı Felsefesinin Değerlendirmesinde Wiles ve Bondi Yaklaşımı
Taşdemir, Mehmet (2015)Eğitim felsefesi öğretim programı geliştirme etkinliklerinin merkezinde yer almaktadır. Bu süreçte felsefeler karar vermede değer filtreleri gibi hizmet ederler. Bu araştırmanın amacı okul ve uyguladığı eğitim programının ... -
Okullarda başarı ve başarısızlık olgusu: tipik öğrenci davranışları yönüyle bir durum araştırması
Taşdemir, Mehmet; Taşdemir, Adem (2010)Öğrenenin, öğrenme ortamında olumsuz davranışlarda bulunması hem kendisinin hem de başkalarının öğrenmesini olumsuz etkilemekte, öğrenme ortamında olumlu sosyal etkileşimi engellemektedir. Bu da istendik davranış oluşturma ... -
Ortaokul (8. sınıf) görsel sanatlar öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
İnan, Hamide Kübra (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Bir öğretim programının başarılı olup olmadığının belirlenmesi için, programın öğretmenler tarafından benimsenmesi ve başarılı bir şekilde uygulanması gerektiği söylenebilir. Görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin görüşleri, ...