Browsing by Author "Tay, Bayram"
Now showing items 1-20 of 32
-
1968, 2005 ve 2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarına göre hazırlanan ders kitaplarının karşılaştırılması ve kavramlar açısından incelenmesi
Danabaş, Fakı (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Türkiye'de 50 yıllık süreçte ortaya çıkan sosyal bilgiler ders kitaplarındaki değişimin karşılaştırılması amacıyla planlanan bu çalışmada, 1968, 2005 ve 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarına göre hazırlanan 4. ... -
1998 ve 2005 İilköğretim sosyal bilgiler programlarında nedensellik
Tay, Bayram (2010)Nedensellik, neden ile sonuç arasındaki ilişkiyi ifade eder. Bilimde bu ilişkiye, nedensellik ilkesi ya da nedensellik kanunu denir. İlköğretim sosyal bilgiler dersinde çocuklara kazandırılacak olan bilgilerin nedensellik ... -
4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri
Tay, Bayram; Yangın, Banu (2008)Bu araştırmada, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde sınıf ortamında kullandıkları öğrenme stratejilerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından ... -
Comparison Of 2005 Social Studies Course Curriculum And 2017 Social Studies Course Draft Curriculum
Tay, Bayram (2017)Bu araştırmada, 2005 sosyal bilgiler dersi öğretim programı ile 2017 yılı sosyal bilgiler dersi taslak öğretim programının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu araştırma, nitel araştırma modellerinden durum çalışması ... -
The effect of academic risk taking levels on the problem solving ability of gifted students
Tay, Bayram; Ozkan, Didem; Tay, Betuel Akyuerek (ELSEVIER SCIENCE BV, 2009)The ability of Academic risk taking is a critical component which considers academic success at the top level. To increase the academic success to a higher level needs adaptation to the present conditions. Adaptation will ... -
The Effect of Cooperative Learning Method and Systematic Teaching on Students' Achievement and Retention of Knowledge in Social Studies Lesson
Korkmaz Toklucu, Selma; Tay, Bayram (ANI YAYINCILIK, 2016)Problem Statement: Many effective instructional strategies, methods, and techniques, which were developed in accordance with constructivist approach, can be used together in social studies lessons. Constructivist education ... -
Elaboration and Organization Strategies Used by Prospective Class Teachers While Studying Social Studies Education Textbooks
Tay, Bayram (ANI YAYINCILIK, 2013)Problem Statement: Students spend a considerable amount of their time studying from textbooks, which play an important role in their learning activities. The strategies students use to learn work as guides, requiring them ... -
Elaboration and organization strategies used by prospective class teachers while studying social studies education textbooks
Tay, Bayram (2013)Problem Durumu Sınıf öğretmeni adaylarının sahip olması gereken pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinden birini oluşturan sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili yeterlilikler adaylara sosyal bilgiler öğretimi dersi ile ... -
Fen Bilgisi Öğretiminde Öğrencilerin Öğrenme Stratejilerini Kullanmalarının Akademik Başarıya Etkileri
Taşdemir, Adem; Tay, Bayram (2007)Özet. Öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanmalarının başarılarına olan etkisinin incelendiği bu araştırma için, Sınıf Öğretmenliği 3.sınıfta okuyan 300 öğrenciden 1 deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim ... -
Hayat bilgisi dersi öğretim programlarında beceriler, değerler ve kavramlar
Aşkan, Ayşe (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programlarında öğrencilere kazandırılması gereken beceriler, değerler ve kavramların yer alma durumlarının belirlenmesi ve kavramların, becerilerin ve değerlerin yer alma durumlarının ... -
Hayat bilgisi dersinde eğlenme düzeyinin inanç, tutum ve öğretmen-öğrenci yakınlık değişkenleriyle incelenmesi
Seçkin, İlker (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Hayat bilgisi dersi öğrencilere gündelik yaşamlarında karşılaşabilecekleri olası sorunlarla başa çıkmaları için çözüm stratejileri üretmelerine olanak sağlayan bir ders olarak tanımlanabilir. Bu ders, öğrencilere yakın ... -
Hayat bilgisi dersinde sınıf öğretmenlerinin gezi düzenleyebilme öz yeterlik inançları ve okul dışı öğrenme ile ilgili değerlendirmeleri
Doğan, Gamze Nur (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Hayat bilgisi dersi ilköğretim okullarında 1, 2 ve 3. sınıflarda yer alan ve öğrencilerin toplumsal çevreye uyumu için gerekli olan bilgi, beceri, değer, tutum ve alışkanlıkların kazandırıldığı bir derstir. Hayat bilgisi ... -
Hayat bilgisi dersindeki değerlere yönelik öğrenci görüşleri ve edinim durumları
Tefek, Fatma Ak (Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu araştırma, Hayat Bilgisi Dersinde kazandırılan değerlere yönelik öğrenci görüşlerini ve edinim durumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaca ulaşmak için 2014-2015 eğitim-öğretim yılı içerisinde Kırşehir ili ... -
Hayat bilgisi öğretiminde çizgi film ve animasyon kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri
Aslan, Şule (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Bu çalışma Hayat Bilgisi dersinde çizgi film ve animasyon kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaç çerçevesinde çalışmada nitel araştırma modellerinden durum çalışması deseni ... -
Hayat bilgisi tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğrencilerin hayat bilgisi dersine yönelik tutumları ve görüşleri
Oker, Döndü (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışma ilkokul öğrencilerinin hayat bilgisi dersi tutum düzeylerini tespit etmeye yönelik bir ölçek geliştirmek, geliştirilen bu ölçekle öğrencilerin hayat bilgisi dersine yönelik tutum düzeylerini farklı değişkenler ... -
İlkokul eğitiminde ve sosyal bilgiler dersinde Barış Manço şarkılarının kullanılabilme durumları
Pektaş, Serpil (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Sanat; evde, sokakta, okulda, işte ve eğlencede kısaca her yerde olması gerekmektedir. Tüm bunların sağlanabilmesi elbette eğitim yolu ile mümkün olabilecektir. Eğitim, sanatın anlamlandırılmasını sağlarken sanat da eğitimin ... -
İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi ile dizgeli eğitimin 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisinin karşılaştırılması
Toklucu, Selma Korkmaz (Ahi Evran Üniversitesi, 2013)Bu araştırma, ilköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi ?Yaşadığımız Yer? ünitesinin öğretiminde işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi, dizgeli eğitim ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına, kalıcılığa ve ... -
Jean-Jacques Rousseau'nun emile eserinde hayat bilgisi dersine ve eğitime yönelik düşünceleri
Cebeci, Gamze (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)17. yüzyılda yaşayan Jean Jacques Rousseau'un Emile eseri eğitim ile ilgili birçok önemli unsuru barındırmaktadır. Bu eserde özellikle 1. ve 2. kitapların hayat bilgisi dersinin öğretimi konuları ile ilgili olduğu ... -
Okuma becerilerinin etkin kullanımına yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin inançları
Aydın, Derya (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırma sosyal bilgiler dersi öğretiminde okuma becerilerinin etkin kullanımına yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin inançlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Kesitsel betimsel tarama modelindeki bu çalışmanın ... -
Parents' Views Regarding the Values Aimed to be Taught in Social Studies Lessons
Tay, Bayram; Yildirim, Kasim (EDAM, 2009)This study aimed at learning parents' ideas about the values aimed to be taught in Social Studies lessons in the 4(th) and 5(th) grades of the primary education and about values education. Study data were collected by ...