Browsing by Author "Yağcı, Mustafa"
Now showing items 1-20 of 22
-
Blended learning experience in a programming language course and the effect of the thinking styles of the students on success and motivation
Yağcı, Mustafa (Sakarya University, 2016)High-level thinking and problem solving skill is one requirement of computer programming that most of the students experience problems with. Individual differences such as motivation, attitude towards programming, thinking ... -
BÖTE Bölümü Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi ve Akademik Başarıya Etkisi
Yağcı, Mustafa (2015)Bu çalışmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü öğretmen adaylarının, ders çalışma yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve akademik başarıları ile arasındaki ilişkinin ... -
Classification and prediction retinal oct images by CNN algorithm
Al-tekreetı, Mustafa Manal Noorı (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)DSÖ'ye göre DR, körlük ve görme bozukluğunun önde gelen nedenidir. Karmaşıklığı, sessizliği ve erken başlangıcı nedeniyle bu enfeksiyonu teşhis etmek zordur. DR'nin şiddeti tedaviyi belirler. Tedavi, hastalığın ilerlemesini ... -
Derin öğrenme tabanlı geliştirilmiş yüz ifadesi tanıma sistemi
Allaw, Karrar Ismael Mohammed (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Yüz duygularının ifadesini tanıma, insanların yüz duygularının yüzlerindeki ifadelere göre sınıflandırılmasını içeren bir araştırma alanıdır. Akıllı insan-bilgisayar etkileşimi, biyometrik güvenlik, robotik ve depresyon, ... -
Educational data mining: prediction of students’ academic performance using machine learning algorithms
Yağcı, Mustafa (Springer Open, 2022)Educational data mining has become an efective tool for exploring the hidden relationships in educational data and predicting students’ academic achievements. This study proposes a new model based on machine learning ... -
Effect of information technologies (It) pre-service teachers’ learning approaches on their attitude towards programing
Yağcı, Mustafa (Sakarya University, 2016)It has been widely debated issue in the literature that learning programming requires students to have advanced thinking skills to be successful in programming. Having a negative attitude towards programming is considered ... -
The Effect of Web Pedagogical Content Knowledge and Study Approach on Academic Achievement in Web-Based Learning
Yağcı, Mustafa (Çukurova Üniversitesi, 2020)The aim of this study is to examine the effect of web pedagogical content knowledge (WPCK) and learning styles on the academic achievement of students in web -based learning. The research was conducted with 49 students (25 ... -
Gerçek zamanlı yüz maskesi algılama uyarı sistemi
Jasım, Alı Abbas Jasım (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Gerçek zamanlı maske tespiti ve tahmini, iki aşamada kurulan derin öğrenme kullanılarak yapılan araştırmaların ana hedefleridir; ilk aşama, görüntü sınıflandırması için önceden eğitilmiş bir MobileNetV2 ağı kullanarak bir ... -
Hareketli insan yüzü tespit ve takibi yapabilen İHA uygulaması
Güzel, Engin (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)İnsansız hava araçları, son yıllarda sivil, askeri, sanayi gibi birçok alanda kullanımı bulunan ve her geçen gün hem kullanım alanları artan hem de teknolojik anlamda hızlı gelişen otonom ve/veya insanlar tarafından uzaktan ... -
The investigation of attitude and readiness of information and communication technologies pre-service teachers toward web based learning
Yağcı, Mustafa; Sırakaya, Didem Alsancak; Özüdoğru, Gül (ELSEVIER SCIENCE BV, 2015)The present study aims to investigate attitudes and readiness of Information and Communication Technologies pre-service teachers toward web-based learning. In the study group of the research are 165 pre-service teachers. ... -
Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri
Yağcı, Mustafa; Başarmak, Uğur (2016)Teknolojik araçların eğitimde kullanımı çocukların düşünme becerisini geliştirmekte ve zihinsel becerilerini üst düzeyde kullanmalarına zemin hazırlamaktadır. Ortaöğretim öğrencilerinin bireysel yeteneklerinin gelişimlerine ... -
Lise Öğretmenlerinin Fatih Projesinin Uygulanma Düzeyine Yönelik Görüşleri Ve Derslerine Yansıtma Yeterlikleri: Kırşehir İli Örneği
Yağcı, Mustafa (2016)Hızla gelişen teknoloji hayatımızın her alanını etkilemektedir. Teknolojinin ilerlemesi özellikle eğitimin daha ileriye taşınmasına zemin hazırlamaktadır. Bu konuda yapılan en önemli adım ise "Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi ... -
Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Teknopedagojik Eğitim Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yağcı, Mustafa (2016)Bu çalışmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının, öğretim ortamında etkin teknoloji kullanımı olarak tanımlanan Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) yeterliliklerinin incelenmesidir. Veriler ... -
Sanal gerçeklik ortamlarında kişilerin etkileşim ve izlenme kaygılarının belirlenmesi
Tunç, Seçkin (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı masaüstü sanal gerçeklik ortamlarından birisi olan Second Life uygulamasının bireylerin etkileşim kaygılarına ve izlenme kaygılarına etkisini incelemektir. Araştırma için iki boyuttan oluşan bir anket ... -
Self Evaluation of Students' Language in the Frame of Information and Communication Technologies
Ünal, Menderes; Yağcı, Mustafa (ELSEVIER SCIENCE BV, 2014)The aim of the study is to identify students' misuse of language in the frame of information and communication technologies with their self-evaluation and determine the recommendations to find out ways to overcome misuse ... -
Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği- Yetişkin Formu: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
Şahin, Cengiz; Yağcı, Mustafa (2017)Bu araştırmanın amacı, 18-60 yaş grubundaki yetişkinlerin sosyal medya bağımlılığını belirlemeye dönük bir ölçek geliştirmektir. Araştırmaya 527'si kadın ve 520'si erkek olmak üzere 1047 yetişkin katılmıştır. Gerçekleştirilen ... -
Tarih Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Akademik Başarıya, Öğrenilenlerin Kalıcılığına ve Bilgisayara Karşı Tutuma Etkisi
Yağcı, Mustafa (2017)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim 10. Sınıf Tarih dersini içeren bilgisayar destekli öğretimin, öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilenlerin kalıcılığına ve bilgisayara yönelik tutuma etkisini ortaya koymaktır. ... -
Türkçe metinden konuşma sentezlemeye yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi
Yılmaz, Gamze (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Metinden konuşma sentezleme çalışmaları dijital ortamdaki her türlü bilginin sesli olarak iletilmesini sağlamaktadır. Doğal dil işleme çalışmaları ise doğal dilin yapısını daha iyi anlamak ve bilgisayar-insan etkileşimini ... -
Veri merkezi katmanlı güvenlik tasarımı ile etkin olay analizi ve yönetimi
Akpınar, Ali (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Bilgisayar iletişim ve ağ teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte siber saldırıların da çeşitliliği artmış ve farklı güvenlik problemleri ortaya çıkmıştır. Bu problemlere karşı bilgi güvenliği kavramının önemi daha da ... -
Web-Mediated Problem-Based Learning and Computer Programming: Effects of Study Approach on Academic Achievement and Attitude
Yağcı, Mustafa (SAGE PUBLICATIONS INC, 2018)In the relevant literature, it is often debated whether learning programming requires high-level thinking skills, the lack of which consequently results in the failure of students in programming. The complex nature of ...