Browsing by Author "Yeşil, Rüştü"
Now showing items 1-20 of 36
-
Aday Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme İlkelerini Uygulama Yeterlikleri (Kırşehir Örneği)
Yeşil, Rüştü (2008)Bu çalışmada, aday öğretmenlerin ders sürecinde öğrenme-öğretme ilkelerini uygulama yeterliklerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin aday öğretmen olarak katıldıkları “Öğretmenlik ... -
Ahilik Değerleri Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Yeşil, Rüştü; Aslanderen, Mustafa (2017)Ahilik, Müslüman Türk kültüründe hayat bulmuş, yüzyıllar boyu sosyal ve mesleki yaşamı önemli ölçüde etkilemiş bir değerler sistemini içermektedir. Bu çalışmanın amacı, esnaf ve sanatkârların Ahilik değerlerine sahiplik ... -
Cinsiyet temelli gruplarla çalışan öğrencilerin başarılarının, teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının ve grupla çalışmaya ilişkin düşüncelerinin değerlendirilmesi
Korkmaz, Özgen; Yeşil, Rüştü (2011)Bu araştırmanın amacı, cinsiyete dayalı olarak farklı stratejilere göre oluşturulan gruplar halinde çalışmanın, öğrencilerin grup başarılarına ve teknoloji kullanımına ilişkin tutumlarına etkisi ve grupla çalışma etkinliğine ... -
Değerler eğitiminde bir model olarak ahilik
Kart, Mehmet (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, her yönüyle üstün niteliklere sahip bireylerin yetiştirilmesinde başarılı bir modeli ortaya koyan, tarihi süreci içerisinde faaliyetleri ve ürünleri ile bunu ispat etmiş olan Ahilik Teşkilatı'nın ... -
Demokratik Değerlerin Eğitiminde Yöntem ve Zamanlama
Yeşil, Rüştü; Aydın, Davut (2007)Değerler, insanın çevresindeki durumları tanıma ve anlamada kullandığı temel ölçütlerdir. İnsan değer üreten tek varlıktır. Değerlerin önemli bir özelliği, doğuştan bireyle birlikte gelmeyip yaşanılarak ve öğrenilerek ... -
Demokratik öğretmen davranış kararlılığı ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği
Yeşil, Rüştü (2010)Bu çalışmanın temel amacı, sınıf içi öğretim uygulamalarında öğretmenlerin sergilemeleri gereken demokratik davranışları sergilemede kararlı davranma düzeylerini belirlemek üzere bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın ... -
Ebeveynin Çocuk Eğitimi Konusundaki Yeterliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Yeşil, Rüştü; Şahan, Enver; Aslanderen, Mustafa (2018)Aile kurumunun sosyal, siyasal, kültürel vb. birçok işlevi yanında eğitim işlevi, en önemlilerinden biridir. Ebeveyn, bireylerin ilk öğretmenleridir ve ebeveynin çocuk eğitimi konusundaki yeterliklere sahiplik düzeyleri ... -
Eğitim fakültesindeki akademik başarının kamu personeli seçme sınavı'ndaki başarı üzerinde etkisi
Yeşil, Rüştü; Korkmaz, Özgen; Kaya, Sinan (2009)Eğitim fakültesinde alınan eğitimin, öğrencileri Kamu Personeli Seçme Sınavı’na hazırlama düzeyinin belirlenmesi, bu araştırmanın temel problemini oluşturmaktadır. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Bu araştırmanın ... -
Esnaf Ve Sanatkârların Ahilik Değerlerine Sahiplik Düzeylerinin Değerlendirilmesi
Aslanderen, Mustafa; Yeşil, Rüştü (2016)Bu araştırmanın amacı, işyerinde çalışan elemanların, yanlarında çalıştıkları esnaf ve sanatkârların ahilik değerlerine sahiplik düzeyleri konusundaki değerlendirmelerini belirlemektir. Araştırma, tarama modeli çerçevesinde ... -
Esnaf ve sanatkârların ahilik değerlerine sahiplik düzeylerinin değerlendirilmesi (Kırşehir örneği)
Aslanderen, Mustafa (Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada,esnaf ve sanatkârların Ahilik değerlerine sahiplik düzeylerini belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi ve sosyoekonomik alanda esnaf ya da sanatkâr olarak mesleki yaşamını ... -
The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University)
Özbek, Ramazan; Yeşil, Rüştü (2009)Sınıf içi öğretim etkinlikleri, birbirini takip eden ve birbirleriyle doğrudan ilişkili üç basamaktan oluşmaktadır. Bunlar; derse giriş etkinlikleri, geliştirme etkinlikleri ve sonuç etkinlikleridir. Öğrenmedeki başarı, ... -
İlköğretim 5. ve 8. sınıf ders programlarındaki sorumluluk eğitimine dönük kazanımların gerçekleşme düzeyleri
Şahan, Enver (Ahi Evran Üniversitesi, 2011)İlköğretim 5. ve 8. sınıf ders programlarında öngörülen sorumluluk eğitimine dönük kazanımların öğrenciler tarafından ne düzeyde edinildiğini belirlemek, bu çalışmanın genel amacını oluşturmaktadır.Araştırma, tarama modelinde ... -
İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sorumluluk Eğitimi Stratejilerinin İncelenmesi
Yeşil, Rüştü (2014)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin eğitim süreçlerinde uyguladıkları sorumluluk eğitimi stratejilerini incelemektir. Araştırma, tarama modelinde yürütülen nicel bir çalışmadır. Araştırmanın ... -
Mesaj tasarım aracı olarak soruların kullanımının soru sorma becerilerine etkisi
Korkmaz, Özgen; Yeşil, Rüştü (2010)Bu araştırmanın amacı, bir öğretim materyali olarak soruların slaytlarda ve öğretim sürecinde kullanılmasının, öğrencilerin soru sorma becerileri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran ... -
Multiple intelligence profiles of senior high school students within the framework of their self-perceptions
Yeşil, Rüştü; Korkmaz, Özgen (2011)Bu araştırmanın amacı üniversite sınavlarına giriş aşamasına gelen öğrencilerin öz algıları çerçevesinde çoklu zeka profillerini belirlemektir. Bu araştırma, betimsel nitelikte olup tarama modelinde yürütülmüş bir çalışmadır. ... -
Müşteri Değerlendirmeleriyle Esnaf ve Sanatkârların Ahilik Değerlerine Sahiplik Düzeylerinin İncelenmesi (Kırşehir Örneği)
Aslanderen, Mustafa; Yeşil, Rüştü (2017)Bu araştırmada, sosyoekonomik alanda esnaf ya da sanatkâr olarak mesleki yaşamını sürdüren insanların Ahilik değerlerine sahiplik düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tarama modeli çerçevesinde yürütülen ... -
Müşteri Değerlendirmeleriyle Esnaf ve Sanatkârların Ahilik Değerlerine Sahiplik Düzeylerinin İncelenmesi (Kırşehir Örneği)
Yeşil, Rüştü; Aslanderen, Mustafa (2017)Bu araştırmada, sosyoekonomik alanda esnaf ya da sanatkâr olarak mesleki yaşamını sürdüren insanların Ahilik değerlerine sahiplik düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tarama modeli çerçevesinde yürütülen ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin sorumluluk eğitimine ilişkin uygulamaları ve öğrencilerin sorumlu davranma düzeyleri
Çal, İrem Altunok (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin sorumluluk eğitimine ilişkin uygulamalarının ve öğrencilerin sorumlu davranma düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde, hem nitel hem de nicel boyutu ... -
Orta öğretim kurumlarının öğrencilerin çoklu zeka profillerine etkisi
Korkmaz, Özgen; Yeşil, Rüştü (2011)Bu araştırmanın amacı, lise 1 ve lise 4. sınıf öğrencilerinin zeka profillerinde nasıl ve ne düzeyde bir gelişim olduğunu belirlemektir. Bu araştırma, betimsel nitelikli tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin internet bağımlılık, siber zorbalık ve bilgisayara karşı tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
Başköy, Nurettin (Ahi Evran Üniversitesi, 2013)Ortaöğretim 9., 10. ve 11. sınıf öğrencilerinin internet bağımlılık ve siber zorba/kurban olma düzeyleri ile bilgisayara karşı tutumlarının ne düzeyde olduğunu belirlemek, bu çalışmanın genel amacını oluşturmaktadır. ...