Search
Now showing items 1-6 of 6
The effect of academic risk taking levels on the problem solving ability of gifted students
(ELSEVIER SCIENCE BV, 2009)
The ability of Academic risk taking is a critical component which considers academic success at the top level. To increase the academic success to a higher level needs adaptation to the present conditions. Adaptation will ...
Fen Bilgisi Öğretiminde Öğrencilerin Öğrenme Stratejilerini Kullanmalarının Akademik Başarıya Etkileri
(2007)
Özet. Öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanmalarının başarılarına olan etkisinin incelendiği bu araştırma için, Sınıf Öğretmenliği 3.sınıfta okuyan 300 öğrenciden 1 deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim ...
Sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerlere ilişkin veli görüşleri
(2009)
Bu araştırmada, ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrenci velililerinin sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerler konusundaki görüşlerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, ...
4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejileri
(2008)
Bu araştırmada, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde sınıf ortamında kullandıkları öğrenme stratejilerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından ...
Prospective teachers' views concerning the values to teach in the course of social sciences
(ELSEVIER SCIENCE BV, 2009)
This study makes an attempt at determining the views of students attending the university departments of Primary school teaching and Social Sciences teaching concerning the values to teach in the course of Social Sciences. ...
Parents' Views Regarding the Values Aimed to be Taught in Social Studies Lessons
(EDAM, 2009)
This study aimed at learning parents' ideas about the values aimed to be taught in Social Studies lessons in the 4(th) and 5(th) grades of the primary education and about values education. Study data were collected by ...