Search
Now showing items 1-9 of 9
İlköğretim Birinci Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitabının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
(2008)
Bu araştırmada ilköğretim birinci sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; Haziran ...
İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının sosyo-ekonomik düzeylerine göre incelenmesi
(2012)
Araştırma ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 718 alt, 432 orta ve 234 üst sosyo-ekonomik düzeyden; 712 dördüncü sınıf ve 672 beşinci ...
Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler
(2012)
Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin, bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaştıkları problemlerin belirlenmesi ve giderilmesine yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın yürütülmesinde tarama modeli ...
Farklı yöntemlerle okuma-yazma öğrenmiş beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama erişileriyle okuma hızlarının karşılaştırılması
(2011)
Bu araştırmada, ilk okuma ve yazma becerilerini cümle çözümleme ve ses temelli cümle yöntemiyle kazanmış ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama erişileri ve sesli okuma hızları karşılaştınlmıştır. Çalışmada ...
İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi
(2010)
Bu araştırmada ilköğretim ikinci ve üçüncü sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; ...
İlköğretim 6. 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının Sosyo-ekonomik Düzeylerine Göre İncelenmesi
(2009)
Araştırma ilköğretim 6. 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; 688 alt, 290 orta ve 345 üst sosyo-ekonomik düzeyden; 457 altıncı sınıf, 463 yedinci ...
Öğretmen algılarına göre etkili öğretmen davranışları
(2011)
Araştırmanın amacı, öğretmen algılarına göre etkili bir öğretmende bulunması gereken özellikleri ve bu özelliklerin önem sıralarını belirlemektir. Araştırmada Kırşehir il merkezinde görev yapan öğretmenler çalışmanın ...
The Effects of Intertextual Reading Approach on the Development of Creative Writing Skills
(2014)
Problem Durumu:Hayatın her aşamasında konuşma ve yazı dili; duyguları, düşünceleri, istekleri açıklamada kullanılan önemli bir araçtır. Kültürün gelecek kuşaklara aktarılması için de yazı önemli bir unsurdur. Yazı dilinin ...
Study of validity and reliability of scale of attitude towards scientific research
(2011)
Bu çalışmanın temel amacı, öğretmen adaylarının bilimsel araştırmalara yönelik tutumlarını belirlemek üzere bir tutum ölçeği geliştirmektir. Çalışma grubunu 1. uygulamada 713, ikinci uygulamada ise 372 öğrenci oluşturmaktadır. ...