Search
Now showing items 1-10 of 27
Mesaj tasarım aracı olarak soruların kullanımının soru sorma becerilerine etkisi
(2010)
Bu araştırmanın amacı, bir öğretim materyali olarak soruların slaytlarda ve öğretim sürecinde kullanılmasının, öğrencilerin soru sorma becerileri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran ...
Ergenlik dönemi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları
(2010)
Bu çalışma ergenlik dönemi içerisinde bulunan 8, 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin boş zamanlarında okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları 2009-2010 eğitim- öğretim ...
Bir ders aracı olarak dinleme metinlerinin anlamaya etkisi: “eskici” metni örnekleminde deneysel bir çalışma
(2010)
Bu çalışma, dinleme, görsel destekli dinleme, sesli ve sessiz okumanın anlamaya olan etkisini belirlemek amacıyla deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Kırşehir ilinde bulunan Prof. Dr. Erol Güngör ...
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri
(2010)
Araştırma, Kırşehir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının ders çalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla ...
Can project-based learning close the gap? Turkish student teachers and proenvironmental behaviours
(2010)
Çevre eğitimi uzmanlarına göre, insanların çoğu davranışlarında çevre farkındalıklarını kullanmamaktadır. Dolayısıyla uzmanlar insanların bilişsel ve davranışsal boyutları arasında bir boşluk olduğuna inanmaktadırlar. Bu ...
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme araçlarını kullanma düzeyleri ve karşılaştıkları sorunlar
(2010)
Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre eğitim yapılan sınıflarda Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin kullandıkları ölçme ve değerlendirme araçlarına yönelik görüşlerini tespit etmektir. Bu amaç çerçevesinde ...
Okullarda başarı ve başarısızlık olgusu: tipik öğrenci davranışları yönüyle bir durum araştırması
(2010)
Öğrenenin, öğrenme ortamında olumsuz davranışlarda bulunması hem kendisinin hem de başkalarının öğrenmesini olumsuz etkilemekte, öğrenme ortamında olumlu sosyal etkileşimi engellemektedir. Bu da istendik davranış oluşturma ...
Sosyal bilgiler öğretimi kapsamında ilköğretim öğrencilerinde nedensellik kavramının gelişimi
(2010)
Bu çalışma, sosyal bilgiler öğretimi kapsamında ilköğretim 4., 5., 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin nedensellik kavramına ilişkin bilgi ve becerilerinin ne düzeyde olduğu ve bunun sınıf ve okul (sosyo-ekonomik çevre) durumuna ...
Mesleki-teknik eğitim öğretmenlerinin bilgisayar ve internet temelli öğretim materyallerinden yararlanmaya ilişkin görüşleri
(2010)
Bu araştırmanın amacı mesleki ve teknik eğitim kurumlarında çalışan meslek dersi öğretmenlerinin derslerinde bilgisayar ve internet temelli öğretim materyali kullanım düzeylerini ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu ...
Yönetici denetimi algısının öğretmenlerin mesleki motivasyon düzeyine etkisi: Bir path analizi çalışması
(2010)
Bu çalışmada, yönetici denetim algısının öğretmenlerin mesleki motivasyon düzeyine olan etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreni, ?stanbul ili Eyüp ilçesindeki ilköğretim okullarında görevli 1103 öğretmenden ...