Search
Now showing items 1-10 of 11
Türkiye ve ABD İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Değerler Eğitimi Açısından Karşılaştırılması
(2012)
Bu araştırmanın amacı Türkiye ve ABD sosyal bilgiler öğretim programlarını değerler eğitimi açısından karşılaştırmaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması modelindedir. Veriler her iki ...
İlköğretimde vatandaşlık eğitimi: Karşılaştırmalı kuramsal bir çalışma
(2012)
Bu çalışmanın amacı Türkiye ve ABD’deki ilköğretim sosyal bilgiler eğitimini vatandaşlık eğitimi açısından literatüre dayalı olarak kuramsal bir karşılaştırmasını yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda her iki ülkenin vatand ...
Yenilenen ilköğretim programı ile ilgili ulusal gazetelerde yayınlanan haberlerin içerik analizi
(2011)
Yenilenen ilköğretim programının içeriği hakkında toplumun her kademesinin bilgilendirilmesi noktasında ulusal gazetelerde çıkan haberler önemli bir işleve sahiptir. Bu çalışma ile de ulusal gazetelerin bu işlevi ortaya ...
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kullandıkları yöntem ve teknikler
(2009)
Bu araştırma sosyal bilgiler öğretmenlerinin, sosyal bilgiler dersinde kullandıkları yöntem-teknikleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğretmenlerin yöntem-teknikleri hangi düzeyde kullandıklarını tespit etmek amacı ile ...
Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar
(2010)
Bu arastırma; ögretmenlerin kaliteli okul kavramı ile ilgili algılarının belirlenmesi amacıyla gerçeklestirilmistir. Bu amaçla, çalısmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıs ve bu çalısma 2008-2009 egitim ögretim yılında ...
Öğrencilerin Okul Ortamında Kurallara Uygun Davranma Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2009)
Bu araştırmanın amacı, çeşitli değişkenlere göre öğrencilerin okul kurallarına uygun davranma yeterliklerini incelemektir. Araştırma Kırşehir ve Ankara İlindeki 8 okulda ilköğretim 4,5,6,7,8.sınıflar ve orta öğretim ...
İş birliğine dayalı öğrenmenin sosyal bilgiler dersinde akademik başarı üzerine etkisi
(2009)
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi “Türk Dünyası” konusunun işbirlikli öğrenme yöntemlerinden bir olan “Birleştirme I” tekniğiyle işlenmesinin öğrenci başarısına etkisini tespit etmektir. ...
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İnsan Hakları Eğitimine Yönelik Tutumları
(2012)
nsan hakları eğitimi çok küçük yaştan itibaren bireylere verilmesi gereken bir eğitimdir. Çünkü bu yaşlarda verilecek insan hakları eğitimiyle bireylerin insan haklarına yönelik tutum ve davranışlarının kalıcı olması ...
Öğretmen adayları ve öğretmenlerin demokratik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(2013)
Bu çalışmada öğretmen adaylarının ve görevdeki öğretmenlerin demokratik tutumlarını belirlemek amaçlanmıştır. Tarama modelinde yürütülmüş bu araştırmada Gözütok (1995) tarafından geliştirilen “Demokratik Tutum Ölçeği”, ...
İlköğretim 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan değerler
(2013)
Sosyal Bilgiler öğretiminin temel amacı iyi insan ve iyi vatandaş yetiştirmektir. Bu nedenle Sosyal Bilgiler dersi değerler eğitiminde büyük bir öneme sahiptir. Sosyal Bilgiler dersinde, öğretmenlerin ve öğrencilerin ...