Search
Now showing items 1-10 of 22
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki Argümantasyon Becerilerinin İncelenmesi
(2018)
Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO) konusundaki argümantasyon becerilerini incelemektir. Çalışma, nicel araştırma desenlerinden nedensel-karşılaştırma üzerine ...
Öğretmen Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Tutumları ve Metafor Algıları
(2018)
Bu çalışmada, öğretmen adaylarının matematik kavramına yönelik tutumları ve metafor algıları araştırılmış, aralarındaki ilişki incelenmiş ve öğrenim gördükleri anabilim dallarına göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığı ...
Yabancılara Türkçe Öğretimi Üzerine Yazılan Kaynak Kitaplara İlişkin Bir İnceleme
(2018)
Ayrı bir disiplin alanı olduğu artık kabul edilen yabancılara Türkçe öğretiminin önemi her geçen gün artmaktadır. Ancak yabancılara Türkçe öğretimine hâkim uzmanların yetiştirilmesi, ders materyallerinin oluşturulması, ...
Parabol Kavramının Öğretiminde Dinamik Matematik Yazılımının Bağlamsal Öğrenme Ortamının Oluşmasında Rolü
(2018)
Parabol kavramının öğretiminde GeoGebra yazılımının kullanıldığı bir öğrenme tasarımı geliştirilerek yapılan bu tasarımın bağlam oluşturup oluşturmadığının incelendiği bu araştırmada aksiyon araştırması yöntemi kullanılmıştır. ...
Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Tüketim Davranışlarının ve Bilgi Düzeylerinin Araştırılması
(2018)
Dünyada, küresel ısınma, iklim değişikliği ve kirlilik gibi birçok çevresel sorunla karşı karşıyayız. Ancak, bu sorunların ana sebebi insan davranışlarıdır ve günlük yaşamdaki tüketim davranışının değişmesi, dünyamızın ...
Learning Strategies Predicting the Perception of Social Presence of Distance Education Students
(2018)
This research was planned to reveal the relationship between social presence and self-regulation in e-learning process, which is very important for distance education students. In this context, it was tried to determine ...
Geometrik Yer Problemlerinin Yazılım Destekli Çözümleri Esnasında Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) Stratejisinin Kullanılımı
(2018)
Tahmin et-Gözle-Açıkla (TGA) stratejisi yapılan tahminlerin sebeplerini tartışmayı, gözlem yapmayı, sonuçları göstermeyi ve en son gözlem ile tahminler arasındaki farklılıkları tartışmayı içeren bir stratejidir. Alanyazında ...
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Okuma Becerilerinin Etkin Kullanımına Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri
(2018)
Sosyal bilgiler dersi öğretiminde okuma becerilerinin etkin kullanımına yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışma kesitsel betimsel tarama modelindedir. Çalışmanın evrenini ...
İmam-Hatip ve Müezzin-Kayyım Olarak Görev Yapan Bireylerin Ses Kullanımına Yönelik Bilinç Düzeyleri ve Ses Sorunları
(2018)
İmam-hatip ve müezzin-kayyım olarak görev yapan bireylerin ses kullanımına yönelik bilinç düzeyleri ve ses sorunlarını tespit etmek amacıyla yapılan bu çalışma, durum tespitine yönelik tarama modelindedir. Çalışmanın ...
Middle School Mathematics Teachers' Opinions on Feedback
(2018)
During instruction, providing feedbacks improves students’ academic achievements as well as motivates them to actively engage in lesson activities. Feedback is very important for teaching. Feedback is not only a functional ...