Search
Now showing items 1-10 of 10
Öğretmen Adaylarının Düşünme Türleri Bilgi Düzeyleri
(2016)
Bu araştırma ile öğretmen adaylarının dokuz düşünme biçimine ilişkin bilgi düzeyleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu araştırma betimsel bir araştırma olup nicel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum ...
Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma
(2012)
Bu çalışma ile normal ve yaz dönemi uygulamalarında akademik başarının farklı taşıp farklı (aşmadığı ve öğrencilerin yaz dönemi uygulamasına ilişkin görüşlerinin lespiti amaçlanmıştır. Araştırmada, başarı karşılaştırması ...
Sınıf Öğretmenlerinin Planlama Yeterliklerini Algılama Düzeyleri
(2006)
Öğretimi planlama ve planlı öğretim yapma anlayış ve yeterliği öğretmenler için önemli bir nitelik boyutudur. Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin planlama yeterliklerini algılama düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma ...
Öğretmenlerin Bilgisayar Tutumlarına FATİH Projesinin Etkisi
(2017)
Bu araştırma, FATİH projesi kapsamındaki öğretim teknolojilerinin, öğretmenlerin bilgisayar tutumlarına etkisini araştırmayı amaçlamıştır. Araştırmada FATİH projesi kapsamında öğretmenlerin kullanımına sunulan öğretim ...
An evaluation of compulsory education ( Primary ) in Turkish national education in joinning processes at the Europe union
(2009)
Bu çalışma Türk Eğitim Sisteminde zorunlu eğitimin değerlendirilmesi üzerine betimsel bir çalışmasıdır. Zorunlu eğitim, Türk Milli Eğitim sisteminde bütün vatandaşlara sekiz yıl olarak, devlet tarafından parasız verilmektedir. ...
Okullarda başarı ve başarısızlık olgusu: tipik öğrenci davranışları yönüyle bir durum araştırması
(2010)
Öğrenenin, öğrenme ortamında olumsuz davranışlarda bulunması hem kendisinin hem de başkalarının öğrenmesini olumsuz etkilemekte, öğrenme ortamında olumlu sosyal etkileşimi engellemektedir. Bu da istendik davranış oluşturma ...
Sosyal bilgiler öğretimi kapsamında ilköğretim öğrencilerinde nedensellik kavramının gelişimi
(2010)
Bu çalışma, sosyal bilgiler öğretimi kapsamında ilköğretim 4., 5., 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin nedensellik kavramına ilişkin bilgi ve becerilerinin ne düzeyde olduğu ve bunun sınıf ve okul (sosyo-ekonomik çevre) durumuna ...
Ders kitaplarının kullanımında anlama stratejilerinin kullanımı ile başarı arasındaki ilişki üzerine bir durum çalışması
(2010)
Bu araştırma, öğretmen adaylarının okuduğunu anlamalarında, yazılı materyal olarak ders kitaplarının kullanım stratejileri ve akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemeye dönük betimsel bir durum saptaması niteliğindedir. ...
Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırma Kavramına Yükledikleri Metaforlar
(2016)
Bu araştırma ile öğretmen adaylarının bilimsel araştırmanın ne olduğuna ilişkin görüşleri ürettikleri metaforlar aracılığı ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel bir araştırma olup nitel veri toplama ...
Sınıf Öğretmenlerinin Okul, Meslektaşları ve Kendi Mesleki Yeterliklerini Algılamaları
(2007)
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin okul, meslektaş ve kendi mesleki yeterliklerini algılama düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma örneklemi Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görevli random yolla seçilmiş 219 sınıf ...