Search
Now showing items 1-10 of 195
4– 12. sınıf öğrencilerinin matematiğe ilişkin algıları: Metaforik bir yaklaşım (Giresun ili örneği)
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)
Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin en çok öğrenme güçlüğü çektikleri ve öğrenmeye karşı direnç gösterdikleri derslerin başında gelen matematik dersine ve bu dersin unsurları olan matematik öğretmeni, matematik sınavına ...
6, 7, 8. sınıflar fen ve teknoloji dersi öğretim programı'ndaki soruların yenilenmiş bloom taksonomisi'ne göre incelenmesi
(Ahi Evran Üniversitesi, 2014)
Bu araştırmada, 6, 7, 8. Sınıflar Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı'nda yer alan soruların YBT'nin bilişsel süreç boyutuna göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. T.C. MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından, ...
6 ve 7. sınıf öğrencilerinin belli başlı çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının incelenmesi
(Ahi Evran Üniversitesi, 2012)
Bu araştırmada ilköğretim 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin geçmişten günümüze kadar tüm canlılığa etkisi olan bazı çevre sorunları hakkında ne bildikleri, bu sorunların ne kadar farkında oldukları, bu sorunlara kimlerin ve ...
100 temel eser listesinde yer alan masal kitaplarında korku ve şiddet ögeleri
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)
Bu araştırma, Millî Eğitim Bakanlığının ilköğretim okulları için tavsiye ettiği "100 Temel Eser" listesinde yer alan masallardaki korku ve şiddet unsurlarını tespit edip değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Eserlerin ...
2005 sosyal bilgiler programındaki alan becerilerinin öğrencilerin öznel algılarına göre kazanılma durumları
(Ahi Evran Üniversitesi, 2018)
Bu araştırmada 8. Sınıf öğrencileri tarafından 2005 Sosyal Bilgiler programında 4., 5., 6. ve 7. sınıflarında yer alan alan becerilerinin öğrencilerin öznel algılarına göre kazanılma durumları tespit edilmiştir. Araştırmanın ...
2013 ve 2018 ortaokul fen bilimleri dersi öğretim programlarında çevre içerikli kazanımların karşılaştırılması
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)
Son yıllarda insan eliyle ortaya çıkan çevresel sorunlar sürdürülebilir bir çevresel ortamın ortaya çıkmasını engellemektedir. Durum böyle iken sorunlar tespit edilmeli ve insan davranışlarının istendik yönde kalıcı olarak ...
8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin, öğretim programına uygunluğu konusunda öğretmen görüşleri (Kırşehir ili örneği)
(Ahi Evran Üniversitesi, 2017)
Bu çalışmada, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında okutulan 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin, Türkçe Öğretim Programına uygunluğu konusunda öğretmen görüşleri (Kırşehir ili Örneği) incelenmiştir. Çalışmanın amacı; ...
6. sınıf Sosyal Bilgiler Programında doğrudan kazandırılacak değerlerin öğrenciler tarafından bilişsel öğrenilmişlik düzeyleri
(Ahi Evran Üniversitesi, 2013)
Bu araştırma 6. sınıf Sosyal Bilgiler Programında doğrudan kazandırılacak değerlerin (yardımseverlik, sorumluluk, bilimsellik, çalışkanlık, hak ve özgürlüklere saygı doğal çevreye duyarlılık ve tarihsel mirasa duyarlılık) ...
6. sınıf sosyal bilgiler dersi demokrasinin serüveni ünitesindeki kavram yanılgılarını giderme: Bir eylem araştırması
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)
Kavram yanılgısı bireyin bir kavrama ilişkin zihinlerinde oluşturdukları bilimsel esaslara ters düşen yargılardır. Öğrencilerde mevcut kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve düzeltilmesi sürecin önemli unsurlarındandır. ...
8. sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusundaki bilgilerinin epistemolojik inançlar açısından incelenmesi
(Ahi Evran Üniversitesi, 2017)
Bu çalışmada, epistemolojik inanç ve akademik başarının 8. sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusunda bilgi düzeyine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel araştırma modellerinden tarama modelindedir. ...