Search
Now showing items 1-10 of 204
Göçmen öğrencilerin sosyal becerileri ve okula uyumları
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)
Bu araştırma, göçmen öğrencilerin sosyal becerileri ve okula uyumlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma Ankara ili Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı Mamak İlçesindeki ortaokullarda yapılmıştır. ...
Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi gelişiminde mikro öğretimin etkisi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) ve inanç gelişimlerini incelemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma desenlerinin birlikte kullanıldığı ardışık sıralı ...
Fen bilimleri öğretmenlerinin madde ve ısı konusundaki pedagojik alan bilgilerinin araştırılması
(Ahi Evran Üniversitesi, 2016)
Bu çalışmanın amacı, mesleki deneyimleri birbirlerinden farklı olan fen bilimleri öğretmenlerinin madde ve ısı ünitesindeki pedagojik alan bilgilerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması ...
Fen ve teknoloji dersi yaşamımızdaki elektrik ünitesi problemlerinin çözümünde kullanılan öğrenme stratejileri
(Ahi Evran Üniversitesi, 2012)
İlköğretim öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesi problemlerini çözerken kullandıkları öğrenme stratejilerinin belirlendiği bu araştırma ile eğitimsel niteliğin artırılması amaçlanmıştır. ...
Fen ve teknoloji dersinde argümantasyon yöntemine ilişkin öz-yeterlik ve tutum ölçeklerinin geliştirilmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)
Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyon yönteminin fen bilimleri dersinde kullanılmasına yönelik öz-yeterlik ve tutumlarını belirlemek amacı güden iki ölçeğin geliştirilmesidir. Bu araştırmada ...
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin mesleki tükenmişliğini etkileyen değişkenlerin yapay sinir ağı ile öngörüsü (Zonguldak ili örneği)
(Ahi Evran Üniversitesi, 2015)
Öğretmenlik mesleği kendisinden beklenilen görevler bakımından önemli sorumlulukları olan ve beklenti düzeyi yüksek olan bir meslektir. Bu durum mesleğini icra ederken öğretmenlerin stres ve baskı altında olmalarına neden ...
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının nükleer enerjinin riskleri ve faydaları hakkındaki düşüncelerine farklı bilgi kaynaklarının etkileri
(Ahi Evran Üniversitesi, 2012)
Sosyobilimsel konular her geçen gün medyada daha fazla yer almakta ve insanlar arasında tartışmalara neden olmaktadır. Bu tip konular fenin teknoloji ve sosyal yaşam ile ilişki kurduğu konulardır. Bu tip konularda karar ...
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin profesyonel gelişimlerini etkileyen etkenlere yönelik görüşler
(Ahi Evran Üniversitesi, 2011)
Eğitim sisteminin en önemli öğelerinden biri olan öğretmenlerin, çağın gereksinimlerini karşılayabilecek eğitimi sağlayabilmeleri için profesyonel gelişimlerine önem verilmelidir. Bu çalışmada temel amaç, Fen ve Teknoloji ...
FeTeMM etkinlik merkezli laboratuvar dersinin sınıf öğretmenliği adaylarının fen öğretimine yönelik öz-yeterlik ve problem çözme becerileri üzerine etkileri
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)
Bu araştırmanın amacı, FeTeMM etkinlikleri ile öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ve fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerine bakılıp, sınıf öğretmenliği adaylarının kendilerini laboratuvar dersinde ...
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının GDO'lu besinler hakkındaki bilgiler, risk algıları, tutumları ve böyle bir konunun öğretimine yönelik öz yeterlilikleri
(Ahi Evran Üniversitesi, 2011)
Sosyobilimsel konular her geçen gün günlük hayatımızda bir yer teşkil etmekte ve bu tip konularda insanlardan karar vermeleri beklenmektedir. Bu tip konular tartışmalı olup, bilim insanları arasında ve halk içinde görüş ...