Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTay, Bayram
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:41Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZek1ERTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/1004
dc.description.abstractBu araştırmada, 2005 sosyal bilgiler dersi öğretim programı ile 2017 yılı sosyal bilgiler dersi taslak öğretim programının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu araştırma, nitel araştırma modellerinden durum çalışması niteliğindedir. Araştırma verilerinin kaynağını Milli Eğitim Bakanlığının yayımlamış olduğu 2005 sosyal bilgiler dersi öğretim programı kitabı ve yine Milli Eğitim Bakanlığının askıya çıkardığı 2017 yılı sosyal bilgiler dersi taslak öğretim programı oluşturduğundan doküman analizi işe koşulmuştur. Araştırmadan elde edilen bazı sonuçlar şöyledir: 2005 sosyal bilgiler dersi öğretim programının bir vizyonu varken 2017 yılı sosyal bilgiler dersi taslak öğretim programının vizyona karşılık gelebilecek temel bir felsefesinin yer aldığı, 2005 sosyal bilgiler dersi öğretim programının tematik anlayışa, 2017 yılı sosyal bilgiler dersi taslak öğretim programı tematik gibi görünse de ünite anlayışına sahip olduğu, her ikisinde de hedeflerin yer aldığı, 2005 sosyal bilgiler dersi öğretim programında toplamda 174 kazanım; 2017 yılı sosyal bilgiler dersi taslak öğretim programında ise toplamda 136 kazanımın yer aldığı, 2005 sosyal bilgiler dersi öğretim programının genel anlamda 9 öğrenme alanı çerçevesinde oluşturulduğu, 2017 yılı sosyal bilgiler dersi taslak öğretim programının tamamının 7 öğrenme alanı çerçevesinde oluşturulduğu fakat bazı öğrenme alanlarının adlarının değiştirildiği tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThis study aims to compare the Social studies curriculum of 2005 and the Social studies curriculum draft of 2017. This research is a case study among qualitative research models. We used the technique of document analysis as the sources of our research comprise the Social studies curriculum book of 2005 and the Social studies curriculum draft of 2017 published by the Ministry of National Education. Some results of the research are as follows: While the Social studies curriculum of 2005 had a vision, the Social studies curriculum draft of 2017 has a basic philosophy equivalent to vision; the Social studies curriculum of 2005 was based on a thematic understanding while the Social studies curriculum draft of 2017 is unit-based although it seems to entail a thematic understanding; both include objectives; the Social studies curriculum of 2005 included totally 174 attainments, whereas the Social studies curriculum draft of 2017 include 136 attainments in total. The Social studies curriculum of 2005 was organized within the frame of 9 learning domains in general. The Social studies curriculum draft of 2017 is organized within the frame of 7 learning domains with changes in the names of some domainsen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleComparison Of 2005 Social Studies Course Curriculum And 2017 Social Studies Course Draft Curriculumen_US
dc.title.alternative2005 SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI İLE 2017 SOSYAL BİLGİLER DERSİ TASLAK ÖĞRETİM PROGRAMININ KARŞILAŞTIRMASIen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage461en_US
dc.identifier.endpage487en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster