Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, H. Pınar
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:44Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpreE16Y3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/1028
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, denetçilerin açılış bakiyeleri denetimlerinde karşılaştıkları zorlukları ortaya koymak ve bu denetimlerin etkin yapılıp yapılmadığını tespit etmektir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği uygulanmış ve toplam 8 denetçiden elde edilen bilgiler içerik analizi yaklaşımı kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucunda, denetçilerin açılış bakiyeleri denetimlerinde karşılaştıkları en büyük sorunun, Vergi Usul Kanunu’na göre hazırlanan dönem sonu finansal tablolar üzerinde, Türkiye Muhasebe Standartları’na uyum için yapılması gereken ek kayıtların cari döneme aktarılması sırasında yaşandığı tespit edilmiştir. Ayrıca açılış bakiyeleri denetimlerinin müşteri işletmeye duyulan güven düzeyi ile alakalı olduğu ve müşteri kabul sürecini etkin gerçekleştiren denetim firmalarının, açılış bakiyeleri denetimi yapmaya ihtiyaç duymadıkları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to reveal the problems of auditors in the process of the audits of opening balances and to analyze whether the audits can be done properly. In this study, the interview method, one of the qualitative research methods, was applied and the data obtained from eight auditors was analyzed through content analysis. At the end of the study, it was concluded that the biggest problem which the auditors face during the audits of opening balances is experienced in the process of transferring the additional records which is a must for the adaptation to Turkish Accounting Standards into the period-end tables prepared based on the Tax Procedure Law. It was also determined that the audit of opening balances is related to the reliability level of the customers towards the firms and the audit firms which is successful in the customer acceptance process don’t need to the audits of opening balances.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleBağımsız Denetçilerin Açılış Bakiyeleri Denetimlerine İlişkin Görüşleri: Ankara İlinde Nitel Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeViews of Independent Auditors About the Audit of Opening Balances: A Qualitative Research in Ankaraen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMuhasebe ve Finansman Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue74en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster