Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzçakır, Bilal
dc.contributor.authorÇakıroğlu, Erdinç
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:45Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjMk9EY3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/1036
dc.description.abstractBu çalışmada, GeoGebra yazılımı ile hazırlanmış etkinliklerin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematik öğretim programında dörtgenlerin alan hesabına ilişkin kazanımların öğretiminde sağlayacağı katkıların incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışmasının araştırma modeli olarak kullanıldığı bu çalışmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma grubu Kırşehir ilindeki bir ortaokulun 7. sınıfına devam eden 40 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma süresince dörtgenlerde alan hesabıyla ilgili kavramlara yönelik hazırlanmış üç adet etkinlik kullanılmıştır. Bu etkinlikler yapılırken kullanılan çalışma kağıtları araştırmanın veri toplama araçlarını oluşturmaktadır. Bu çalışma kağıtlarındaki öğrenci yanıtları incelenerek öğrencilerin oluşturdukları alan bağıntıları üç kategori altında kodlanmıştır. Oluşturulan alan bağıntıları incelendiğinde, kullanılan etkinliklerin dörtgenlerde alan bağıntısını oluşturmada öğrenmeyi olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonucunda teknoloji destekli etkinliklerle matematik eğitimi gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencilerin geometrik düşünme düzeylerinin dikkate alınarak hazırlanması gerektiği önerisinde bulunulmuşturen_US
dc.description.abstractThe aim of the study is the investigation of the contributions of GeoGebra activities to the area of quadrilaterals concepts in seventh grade mathematics curriculum. This study was designed as a case study and participants were selected purposefully. The participants of the study were 40 seventh grade students in a public middle school in Kırşehir. Three dynamic geometry activities were developed by researchers for area of quadrilaterals concept. The work sheets of these activities were constituted data collection tools of the study. Students’ answers in these activities were coded in three categories to investigate their forming area formula processes. According to the results dynamic geometry activities may helpful for students to learn area of quadrilaterals concept. Thus, it is important to consider students’ geometric thinking levels while designing technology based mathematics educationen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOrtaokul 7. Sınıfta Dörtgenlerin Alan Bağıntılarını Oluşturma Sürecinde Dinamik Geometri Yazılımlarının Kullanılmasıen_US
dc.title.alternativeUsage of Dynamic Geometry Activities in The Process of Forming Area of Quadrilaterals With Seventh Gradersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage231en_US
dc.identifier.endpage248en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster