Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBozdoğan, Aykut Emre
dc.contributor.authorAydın, Davut
dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:54Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:54Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RBeE5qTXo=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/103
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının farklı değişkenler açısından öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde gerçekleştirilen çalışmaya Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dal’larında öğrenim gören toplam 181 öğrenci katılmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın verilerinin toplanması amacıyla Aşkar ve Erden (1987) tarafından geliştirilmiş olan “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 12.0 programı yararlanılmış ve gerekli istatistiksel teknikler kullanılarak, araştırmanın verileri analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının cinsiyete ve öğrenim gördükleri bölümü tercih etmedeki etkene göre anlamlı olarak değiştiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe objective of this study is to determine the attitudes of teacher candidates regarding teaching profession from the point of view of different variables. This study was taken place at Ahi Ervan University Teachers‘ College in 2006-2007 year of education and 181 Applied science and Social science students participated it. In order to obtain the data of the research scanning method entitled “Determination of Attitude Towards Teaching Profession“ was used which was developed by Aşkar and Erden (1987) . During the analysis of the research data SPSS 12.0 program and the necessary statistical methods were used to analize the data of the research. As a result of the research it is understood that the attitudes of teacher candidates change according to sex and factor that made them to choose the department they study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectÖğretmenlik Mesleğien_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectTeaching Professionen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectTeacher Candidatesen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarıen_US
dc.title.alternativeAttitudes of Teacher Candidates Towards Teaching Professionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage83en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record