Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSıvacı, Sadık Yüksel
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:45Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpRek1qQTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/1040
dc.description.abstractBu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri ile baskın olduğu zekâ alan profilleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 Eğitim ve Öğretim Yılı'nda Ahi Evran, Kırıkkale, Çukurova, Abant İzzet Baysal, Hacettepe Fakültelerinde öğrenim görmekte olan 4.sınıf, Sınıf Öğretmenliği Programı öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, Çoklu Zekâ Ölçeği ve Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Yansıtıcı Düşünme Eğilimi (YANDE) Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ile Pearson Korelasyon analizi, Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmeni adaylarının çoklu zeka alanlarını sıralama düzeylerinin yansıtıcı düşünme eğilimlerini ve alt faktörlerine yönelik eğilimleri yüksek düzeyde açıklayamadıkları, genel olarak zeka alanlarının görülmüştür. Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenim gördükleri üniversiteye göre yansıtıcı düşünme eğilimleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is intended to examine the relationship between classroom teacher candidates' reflective thinking tendency and dominant intelligence field profiles in terms of various variables. Research universe consists of 4th grade classroom teaching program students, who study in education faculty of Ahi Evran, Kırıkkale, çukurova, Abant İzzet Baysal, Hacettepe, and Marmara University in 2015-2016 academic year. Personal information form developed by researcher, multiple intelligence scale and scale of reflective thinking tendency for teachers and teacher candidates (YANDE) were used as data collection tool. For the analyzes of data, descriptive statistic with Pearson Correlation analyze, One-Way ANOVA analyze performed. According to obtained findings at the end of the study, it was seen that ranking levels of classroom teacher candidates' multiple intelligence fields didn't explain the reflective thinking tendencies and tendency towards sub-factors at a high level and generally homogeneous. It was inferred that there are significant differences between classroom teacher candidates' reflective thinking tendencies according to their university where they studied.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeRelationship between Reflective Thinking Skills and Intelligence Field Profiles of Classroom Teacher Candidatesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage254en_US
dc.identifier.endpage271en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster