Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltuntaş, Başar
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:46Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnek16QXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/1046
dc.description.abstractMobil teknolojilerin öğrenme ortamlarına dâhil edilmesiyle birlikte öğrenme faaliyeti fiziksel sınırların dışına çıkmış ve farklı bir boyuta evrilmiştir. Tasarlanan öğrenme uygulamaları kullanıcılarına zamandan ve mekândan bağımsız öğrenme fırsatı sunarken, yeni ve farklı deneyimleri de beraberinde getirmiştir. Bu çalışmada, Y kuşağının mobil öğrenme uygulamalarını tercih etmesini ve kullanmasını etkileyen faktörler incelenmiştir. Teknoloji kabul modeli ile beklenti-kabul modeli temelinde tasarlanan araştırma modeline kişisel değerler değişkeni eklenmiştir. Böylelikle y kuşağının mobil öğrenme uygulamalarına yönelik davranışı kapsamlı şekilde ele alınmıştır. Araştırma modelinin test edilmesinde kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik modellemesi kullanılmış ve analitik sonuçlar için yol analizi yapılmıştır. Sonucunda, tatminin mobil öğrenme uygulamasını kullanmaya devam etme niyeti üzerinde etkili bir değişken olduğu tespit edilmiştir. Algılanan fayda ile algılanan kullanım kolaylığının tatmin üzerindeki etkisi birbirine yakın hesap edilmiştir. Kişisel değerlerine göre kullanıcıların bu iki değişkene verdiği önem farklılık göstermektedir. Çalışma uygulama geliştiricilere tasarım ve strateji belirlemede önemli tavsiyeler sağlayarak, sonlandırılmıştıren_US
dc.description.abstractWith the inclusion of mobile technologies in learning environments, the learning activity has moved beyond its physical boundaries and has evolved into a different dimension. Designed learning applications provide new and different experiences to users while offering learning opportunities independent of time and space. In this study, factors that affect the generation Y’s preference and use of mobile learning applications are examined. The personal values are added to the research model which is designed on the basis of technology acceptance model and expectation-confirmation model. Thus, the behavior of the generation Y towards the mobile learning applications has been handled with in a comprehensive manner. Partial least square structural equation modelling was used to test the research model and path analysis was performed for the analytical results. As a result, it has been determined that satisfaction is an effective variable on the continuance intention to use the mobile learning application. The effect of the perceived usefulness and perceived ease of use on satisfaction are closely approximated. According to users’ personal values, it has been seen that the importance given to these two variables differ. The study has been terminatted by providing important recommendations to application developers in designing and strategizingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleY Kuşağının Mobil Öğrenme Uygulama Tercihini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the Factors Affecting the Preference of the Mobile Learning Application of Generation Yen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.endpage104en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster