dc.contributor.author | Kolukırık, Kubilay | |
dc.date.accessioned | 12.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-11T21:57:51Z | |
dc.date.available | 12.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-11T21:57:51Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2148-3728 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprME5UVXdNQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/1084 | |
dc.description.abstract | Türk Din Mûsıkîsi formlarının bireylere öğretilmesi ve sonraki nesillere aktarılması önemli bir konudur. Toplumu oluşturan bireylerin dinî duygu ve düşüncelerinin geliştirilmesi, toplumun birlik ve bütünlüğünün pekişmesinde önemli rol oynayan din olgusunun işlevselliğini sürdürmesi bakımından önem arz etmektedir. Günümüzde Türk Din Mûsıkîsi formlarının önemli kısmı unutulmaya yüz tutmuş ve bu alanda eser besteleyen bestekârlar azalmıştır. Bu bağlamda Türk toplumunda geleneksel müzik kültürünün taşıyıcıları olan bestekârların ve eserlerinin araştırılarak tespit edilmesi gereklilik arz etmektedir. Türk Din Musikisinin giderek sosyal işlevinin azalması bizi bu çalışmaya sevk etmiştir. Eser notaları bilgisayar nota yazım programıyla (Musokur) notaya alınmıştır. Çalışmamızın evrenini Gaziantepli şair ve bestekâr Davut Şahan’ın bestelemiş olduğu otuz üç eser, örneklemini ise bu eserler içerisinden beş farklı makamda bestelenmiş beş ilahi oluşturmaktadır. Çalışmada Doküman Analizi yöntemi kullanılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | It is important to teach the forms of Turkish religious music and hand them down from generation to generation. Developing religious sentiment and thoughts among individuals is necessary in order for the phenomenon of religion to continue its function as a reinforcer of social unity solidarity. Many forms of Turkish religious music are sunk into oblivion today. The number of composers in this field has decreased. Therefore, it is necessary to study and find out the composers and their musical works as the conveyer of Turkish traditional musical culture. The waning social function of Turkish religious music has led us to this research based on the document analysis methods. Musical notes of the work were notated with the computerised notation programme (Musokur). The population of the research includes thirty three works composed by the poet and composer Davut Şahan of Gaziantep. The sample of the research is five out of thirty three hymns composed in five different modes. The study is based on the document analysis method. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Din Bilimi | en_US |
dc.subject | Beşeri Bilimler | en_US |
dc.subject | Ortak Disiplinler | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | Güfte Ve Bestesi Gaziantepli Bestekâr Davut Şahan’a Ait Olan Beş İlahinin Müzikal Çözümlemeleri | en_US |
dc.title.alternative | Five Hymns Musical Resolutions Line and Composition Is Belong to Compositer Davut Şahan From Gazian | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ | en_US |
dc.contributor.department | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 73 | en_US |
dc.identifier.endpage | 90 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |