Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTekkol, İlkay Aşkın
dc.contributor.authorBaşar, Tarık
dc.contributor.authorŞen, Zeynep
dc.contributor.authorTuran, Sevgi
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:52Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJeU5qQTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/1090
dc.description.abstractÖğrenme, doğumdan itibaren bireyin yaşamında önemli bir rol oynamaktadır. Etkili öğrenmenin gerçekleşebilmesi bireyin zihinsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimine bağlıdır. Bütün bu alanlardaki gelişim beynin işlevsel çalışmasına bağlı olarak gerçekleşmektedir. Gelişen teknolojinin de etkisiyle son yıllarda beynin öğrenme üzerindeki etkisini inceleyen çalışmaların sayısı artmıştır. Bu doğrultuda öğretmenlerin çalışma sonuçlarını öğretim ortamına aktarma çabaları gözlenmektedir. Bilimsel çalışmaların öğretim ortamına aktarımında araştırmacıların ve uygulayıcıların etik sorumlulukları bulunmaktadır. Beyin ve öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklamaya yönelik yapılan çalışmalardan elde edilen kanıtların doğru yorumlanması ve aktarılması önemlidir. Bu çalışmada, alanyazında beyin ve öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklayan, buna ilişkin kanıtlar sunan çalışmalar incelenmiş ve derlenmiştir. Alanyazından elde edilen bilgilere dayalı olarak uygulamaya yönelik öneriler geliştirilmiştiren_US
dc.description.abstractLearning has taken important part for people's life, since born. Effective learning depends on individuals' mental, emotional, social and physical development. Development of all these areas bound up functional working of brain. Recently, examining brain effect on learning researches are increased with developing technology. Accordingly, teachers try to transfer these research results into learning environment. Transfering scientific researches into learning environment involves ethical responsibility for researchers and implementers. Correctly interpreting and transfering the research evidences which explain the relationship between brain and learning are important. In this article, the researches that explain relationship between brain and learning in literature are analyzed and compiled. With these information (based on literature) reccomendations have been developed for implementationen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğrenmede İnsanı Odağa Almak: Beyin Araştırmaları Doğrultusunda Bir Tartışmaen_US
dc.title.alternativeFocusing Human on Learning: A Study Based on Brain Researchesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1187en_US
dc.identifier.endpage1202en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster