Search
Now showing items 1-10 of 14
İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının sosyo-ekonomik düzeylerine göre incelenmesi
(2012)
Araştırma ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 718 alt, 432 orta ve 234 üst sosyo-ekonomik düzeyden; 712 dördüncü sınıf ve 672 beşinci ...
Opinions Of Candidate Teachers About The Values Of Akhism Of The Tradesmen (Kırşehir Sample)
(2017)
Ahilik; çeşitli meslek gruplarından insanların işbirliği içerisinde yaşadığı, kaliteli üretim için sanat erbaplarına yol gösteren, millet ile devlet birliğini sağlayan, halkın huzurlu bir şekilde yaşamasını ve esnafların ...
Bilgisayar Oyunlarının 4, 5. Ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Şiddet Eğilimlerine Etkileri
(2015)
Bu çalışmanın konusu, bilgisayar oyunlarının 4, 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin şiddet eğilimlerine etkilerinin araştırılmasıdır. Bu dönemdeki çocukların bilgisayar oyunlarında şiddet içeren oyunları ne kadar tercih ettiği ...
İlkokul Öğrencilerinin Bitişik Eğik Ve Dik Temel Harfler İle Yazılmış Metinleri Okuma Hızlarının Karşılaştırılması
(2016)
Gelişmiş toplumlarda bireyin kendi uğraş alanında ilerlemesi, ancak gelişmiş okuma ve yazma becerilerine sahip olmasıyla mümkündür. Çünkü çağdaş insan etkin bir okuma becerisine sahip olmadan istenilen düzeyde bilgi ...
Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler
(2012)
Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin, bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaştıkları problemlerin belirlenmesi ve giderilmesine yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın yürütülmesinde tarama modeli ...
Farklı yöntemlerle okuma-yazma öğrenmiş beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama erişileriyle okuma hızlarının karşılaştırılması
(2011)
Bu araştırmada, ilk okuma ve yazma becerilerini cümle çözümleme ve ses temelli cümle yöntemiyle kazanmış ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama erişileri ve sesli okuma hızları karşılaştınlmıştır. Çalışmada ...
İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi
(2013)
Bu çalışmada, İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin, okuma düzeylerini geliştirmede akıcı okuma strat ejilerinden tekrarlı okumanın etkililik düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Kırşehir ili ...
Öğretmen algılarına göre etkili öğretmen davranışları
(2011)
Araştırmanın amacı, öğretmen algılarına göre etkili bir öğretmende bulunması gereken özellikleri ve bu özelliklerin önem sıralarını belirlemektir. Araştırmada Kırşehir il merkezinde görev yapan öğretmenler çalışmanın ...
Sınıf Ve Türkçe Öğretmeni Adaylarının Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Algılarının Ve Öz Yeterlik Düzeylerinin Belirlenmesi
(2018)
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerini en üst seviyeye çıkarmak, onları hayata her yönüyle hazırlamak günümüz eğitim programlarında sürekli vurgulanmaktadır. Bu yönüyle sınıf içerisinde öğrencilerin ...
Nevşehir Hacı Bektaş Veli ve Ahi Evran Üniversitesi öğrencilerinin Hacı Bektaş Veli ve Ahi Evran-ı Veli ile Bektaşilik ve Ahilik algıları
(2014)
Bu çalışma, Türk kültürünün en önemli şahsiyetlerinden ve yapıtaşlarından olan Hacı Bektaş Veli ve Ahi Evran-ı Veli ile Bektaşilik ve Ahiliğin, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi ve Ahi Evran Üniversitesi öğrencileri ...