Search
Now showing items 1-10 of 16
Birleştirilmiş Sınıflar Hakkında Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri: Beklenti Ve Metaforlar
(2014)
Bu araştırma ile sınıf öğretmeni adaylarının ilk görev yeri ve öğretmenlik performans algıları ile birleştirilmiş sınıf üzerine oluşturdukları metaforlar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma türündedir. ...
Öğretmen Adaylarının Türk Mili Eğitim Sistemi Üzerine Algıladıkları Sorunlar
(2015)
Cumhuriyet dönemi Türk Milli Eğitim Sistemi özellikle son yıllarda hem okul sistemleri hem de programlar olarak önemli bir yapılanma içerisindedir. Bu yapılanma ve değişim sürecinde sistemin bütün paydaşları önemli sorunlar ...
Serbest Etkinlikler Dersinde Sınıf Öğretmenlerin Kendilerini Yeterli Görme Düzeyleri
(2015)
Bu çalışmanın amacı, ilkokulda yer alan serbest etkinlikler dersinin öğretimine yönelik sınıf öğretmenlerinin kendilerini ne düzeyde yeterli gördüklerini belirlemektir. Tarama modeline dayalı bu araştırma kapsamda, sınıf ...
Ölçme Ve Değerlendirme Uygulamaları Hakkında Öğretmen Adayı Görüşlerinin Metafor Yoluyla Analizi
(2016)
Bu araştırmayla öğretmen adaylarının okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını nasıl tanımladıklarının ortaya çıkarılarak MEB içerisinde okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamaları ile ölme ve değerlendirme ...
Ödül Ve Etkisi Üzerine Deneyimleri
(2016)
Araştırma betimsel desende nitel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Araştırma ile okullarda öğretmenlerin öğrenci üzerinde olumlu etkisi olan işe koşulmuş ödül türü davranışlarının ortaya ...
Öğretmen Adaylarının Düşünme Türleri Bilgi Düzeyleri
(2016)
Bu araştırma ile öğretmen adaylarının dokuz düşünme biçimine ilişkin bilgi düzeyleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu araştırma betimsel bir araştırma olup nicel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum ...
Öğretmenlerin Bilgisayar Tutumlarına FATİH Projesinin Etkisi
(2017)
Bu araştırma, FATİH projesi kapsamındaki öğretim teknolojilerinin, öğretmenlerin bilgisayar tutumlarına etkisini araştırmayı amaçlamıştır. Araştırmada FATİH projesi kapsamında öğretmenlerin kullanımına sunulan öğretim ...
Çocuklara Sorumluluk Kazandırmada Ebeveynlerin Bhtg Yaklaşımını Uygulama Durumları: Bir Durum Çalışması
(2014)
Bu araştırma ile sorumluluk ve eğitim ilişkisi incelenmiş ve ebeveynlerin çocuklarının sorumluluk bilinci konusundaki görüşleri ve çocuğa sorumluluk kazandırma sürecinde Bilgilendirme, Hatırlatma, Takip ve Geri bildirim ...
Okul Ve Okul Programı Felsefesinin Değerlendirmesinde Wiles ve Bondi Yaklaşımı
(2015)
Eğitim felsefesi öğretim programı geliştirme etkinliklerinin merkezinde yer almaktadır. Bu süreçte felsefeler karar vermede değer filtreleri gibi hizmet ederler. Bu araştırmanın amacı okul ve uyguladığı eğitim programının ...
Kendini Değerlendirme, Akran Değerlendirme Ve Öğretmen Değerlendirmenin Yazılı Sınav Sonuçlarına Etkisi Ve Başarı Yordayıcılığı
(2014)
Kendini değerlendirme, akran değerlendirme ve öğretmen değerlendirmenin yazılı sınav sonuçlarına etkisi ve başarı yordayıcılığını ortaya çıkarmayı amaçlayan bu araştırma, nicel türde tek faktörlü yordayıcı korelâsyon ...