Search
Now showing items 1-6 of 6
Kelime bilgisi okuduğunu anlamanın anlamlı bir yordayıcısı mıdır ve yordama gücü metin türlerine göre farklılaşmakta mıdır?
(2011)
Bu araştırmada öğrencilerin kelime bilgilerinin metin türleri açısından okuduğunu anlama ile ilişkili olup olmadığı ve kelime bilgisinin okuduğunu anlamayı metin türleri açısından yordayıp yordamadığı araştırılmıştır. ...
How do epistemological beliefs differ by gender and socio-economic status?
(2011)
Bu çalışmada cinsiyetin ve sosyoekonomik statünün (SES) ilköğretim öğrencilerinin epistemolojik inançlarına olan etkisi incelenmiştir. Çalışmaya 1230 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler, Epistemolojik İnançlar ...
Değerler Eğitimi İçin Kullanışlı Bir Araç Olarak Matematiksel Modelleme Etkinlikleri
(2012)
Bu araştırmada öğrencilerin matematiksel modelleme etkinlikleriyle çalışmaları sırasında ortaya çıkan, genel eğitimsel değerlerin, matematiksel değerlerin ve matematik eğitimi değerlerinin öğretimine katkı sağlayacak ...
Stratejik Planlama Tutum Ölçeği: Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi Çalışması
(2008)
Bu çalışmanın temel amacı, ilköğretim ve ortaöğretim okulu yöneticilerinin stratejik planlamaya yönelik tutumlarını ölçebilecek bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmada, İstanbul ilinde farklı sosyoekonomik düzeyi ...
Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği)
(2011)
Araştırmada coğrafya programında önerilen ölçme ve değerlendirme araçlarının, coğrafya öğretmenleri tarafından uygulanma durumları betimlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Kırşehir merkez ortaöğretim okullarında görev yapan ...
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri
(2018)
Öğretim sürecinde dönüt, öğrencilerin akademik başarısını arttıran ve öğrencileri derse motive eden uyaranlardır. Dönütün öğretim sürecinde önemli bir yeri vardır. Dönüt öğrencilerin sadece öğrenme sürecine aktif katılımın ...