Search
Now showing items 1-10 of 16
Okul Ve Okul Programı Felsefesinin Değerlendirmesinde Wiles ve Bondi Yaklaşımı
(2015)
Eğitim felsefesi öğretim programı geliştirme etkinliklerinin merkezinde yer almaktadır. Bu süreçte felsefeler karar vermede değer filtreleri gibi hizmet ederler. Bu araştırmanın amacı okul ve uyguladığı eğitim programının ...
Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaları inceleme yeterlikleri
(2011)
Öğretmen yetiştirmede, öğretmen yeterliklerinin önemli bir boyutunun bilimsel araştırma yeterlikleri olması gerektiği hemen herkesçe kabul edilen bir gerçektir. Bu araştırma ile Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel ...
Serbest Etkinlikler Dersinde Sınıf Öğretmenlerin Kendilerini Yeterli Görme Düzeyleri
(2015)
Bu çalışmanın amacı, ilkokulda yer alan serbest etkinlikler dersinin öğretimine yönelik sınıf öğretmenlerinin kendilerini ne düzeyde yeterli gördüklerini belirlemektir. Tarama modeline dayalı bu araştırma kapsamda, sınıf ...
Birleştirilmiş Sınıflar Hakkında Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri: Beklenti Ve Metaforlar
(2014)
Bu araştırma ile sınıf öğretmeni adaylarının ilk görev yeri ve öğretmenlik performans algıları ile birleştirilmiş sınıf üzerine oluşturdukları metaforlar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma türündedir. ...
Öğretmen Adaylarının Düşünme Türleri Bilgi Düzeyleri
(2016)
Bu araştırma ile öğretmen adaylarının dokuz düşünme biçimine ilişkin bilgi düzeyleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu araştırma betimsel bir araştırma olup nicel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum ...
Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma
(2012)
Bu çalışma ile normal ve yaz dönemi uygulamalarında akademik başarının farklı taşıp farklı (aşmadığı ve öğrencilerin yaz dönemi uygulamasına ilişkin görüşlerinin lespiti amaçlanmıştır. Araştırmada, başarı karşılaştırması ...
Ödül Ve Etkisi Üzerine Deneyimleri
(2016)
Araştırma betimsel desende nitel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Araştırma ile okullarda öğretmenlerin öğrenci üzerinde olumlu etkisi olan işe koşulmuş ödül türü davranışlarının ortaya ...
Sınıf Öğretmenlerinin Planlama Yeterliklerini Algılama Düzeyleri
(2006)
Öğretimi planlama ve planlı öğretim yapma anlayış ve yeterliği öğretmenler için önemli bir nitelik boyutudur. Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin planlama yeterliklerini algılama düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma ...
Öğretmenlerin Bilgisayar Tutumlarına FATİH Projesinin Etkisi
(2017)
Bu araştırma, FATİH projesi kapsamındaki öğretim teknolojilerinin, öğretmenlerin bilgisayar tutumlarına etkisini araştırmayı amaçlamıştır. Araştırmada FATİH projesi kapsamında öğretmenlerin kullanımına sunulan öğretim ...
Ders kitaplarının kullanımında anlama stratejilerinin kullanımı ile başarı arasındaki ilişki üzerine bir durum çalışması
(2010)
Bu araştırma, öğretmen adaylarının okuduğunu anlamalarında, yazılı materyal olarak ders kitaplarının kullanım stratejileri ve akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemeye dönük betimsel bir durum saptaması niteliğindedir. ...