Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDağdelen, Suna
dc.contributor.authorÜnal, Menderes
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:54Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnME5EWTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/1109
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokul düzeyinde Matematik dersi alan öğrencilerin ve bu dersleri yürüten öğretmenlerin öğretme-öğrenme sürecinde karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri, 20142015 Eğitim-Öğretim yılında, Kırşehir ili Akpınar ilçesinde bir ortaokulda rastgele belirlenen 5., 6., 7. ve 8.sınıf öğrencilerin ve bu ilde bulunan ortaokullardan rastgele belirlenen öğretmenlerin görüşlerinden elde edilmiştir. Araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu yoğunlaşmış görüşme formu veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Verilerin analizi için içerik analizi yöntemi tercih edilmiştir. Bu çerçevede içerik analizi yoluyla verileri tanımlamak, verilerin içerisinde saklı olabilecek gerçekleri ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırma verileri; verilerin kodlanması, kategorilerin bulunması, kodların ve temaların düzenlenmesi, bulguların tanımlanması ve yorumlanması aşamaları takip edilerek analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, matematik öğrenim sürecinde öğrenciler sorunun kendilerinden kaynaklandığını düşünmekte ve çözümü öğretmenden beklemektedirler. Öğretmenlerin öğrencinin ilgisini çekecek, dersi sevdirecek öğretim yöntemler geliştirmeleri, program yetkililerinin uygulamada karşılaşılan süre sorununa ilişkin olarak kazanımlar ve etkinliklerin sayısının yeniden düzenlenmesi önerilmektediren_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the problems that students taking maths courses at secondary school level and teachers carrying on out those courses face in learning/teaching process and to conclude the suggestions they indicated. The data of the research was gathered from randomly chosen 5th, 6th, 7th and 8th grade students and secondary school teachers in Kırşehir in 2014-2015 education term. In order to find out answers of open-ended intensive interview form was used as data collection tool. Content analysis method was applied to analyse the point of views of participants about problems and suggestions in mathematics learning/teaching process and to reveal possible hidden facts. The research data was analysed in the following steps: coding data, finding out the categories, organizing the codes and themes, describing and commenting the findings. As a conclusion, students assumed their own behaviours and attitudes as a main barrier in front of mathematics learning process and asked teachers to find out solutions. In the study, to develop new teaching methods, which would attract the attention of students and make the courses enjoyable and to do some revisions in teaching programs which would help to get rid of specifically time problem in completion of subjects were suggesteden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMatematik Öğrenim ve Öğretim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerilerien_US
dc.title.alternativeProblems and Suggestions in Mathematics Teaching and Learning Processen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage483en_US
dc.identifier.endpage510en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster