Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, İdris
dc.contributor.authorUlucan, Hakkı
dc.contributor.authorPehlivan, Sezer
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:55Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:55Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBd05qQXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/110
dc.description.abstractBu çalısmanın amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitimde teknolojik araç gereç kullanımına karşı tutum ve fikirlerini belirlemektir. Çalışma 2008/09 öğretim yılı güz döneminde Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor yüksekokulu, beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören 35, 4.sınıf öğrencisi üzerinde aynı grup için ön test-son test araştırma deseninde yürütülmüştür. Çalışmanın başlangıcında öğrencilere Yavuz (2005) tarafından geliştirilen “Teknoloji Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Daha sonra çalışma grupları oluşturularak öğrencilerden teknoloji destekli proje çalışmaları yapmaları istenmiştir. Ayrıca öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin fikirlerini tespit etmek için 5 öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde bağımlı gruplar için t testi uygulanmıştır. Araştırma sonunda teknoloji tutum ölçeğinin ön test ve son test puan ortalamalarının son test lehine anlamlı derecede yüksek olduğu görülmüştür (p<.05). Öğrencilerin öğretimde teknolojik materyalleri kullanmaları, öğrencilerin tutum puanlarını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine attitudes and thoughts of the students attending physical education teaching program about using technology in education. This study was applied in 2008-2009 fall term at the department of School of Physical Education and Sports Ahi Evran University with 35 fourth-year students attending Physical Education Teaching Program using pre-testing and post-testing research techniques. At the beginning of the study “The Scale of Attitude towards Technology“, developed by Yavuz (2005) was applied to these students. Later, the students were asked to carry out technology-supported project works within the working groups formed by the teachers. After the projects were finished, the Scale of Attitude towards Technology was applied as post-testing. Moreover, in order to determine the thoughts of the students about using technology in education, semi structured interview technique was conducted with students. In order to analyze the data t-test was used for the dependent groups. At the end of the study, it has been observed that the scores of pre-testing and post-testing of The Scale of Attitude towards Technology were high in favor of post testing (p<.05). It has been understood that the students‘ using technological materials in education affected the students‘ attitude scores in a positive way.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectBeden eğitimien_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectPhysical educationen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşüncelerien_US
dc.title.alternativeThe attitudes and thoughts of the students attending physical education teaching program about using technology in educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAhi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage105en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster