Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSıvacı, Sadık Yüksel
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:55Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnd05qVTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/1116
dc.description.abstractBu araştırmada öğretim üyelerinin program geliştirmede ihtiyaç belirleme eğilimlerini belirlemek amacıyla ölçme aracı geliştirme çalışması gerçekleştirilmiştir. Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı kadrosunda görev yapan öğretim üyeleri içerisinden olasılıklı örnekleme yöntemlerinden seçkisiz örnekleme yöntemi göz önünde bulundurularak 139 öğretim üyesinden veri toplanmıştır. Örneklemde bulunan öğretim üyelerinin 46'sı (%33.1) erkek, 93'ü (%66,9) kadın; 82'si (%59) yardımcı doçent doktor, 41'i (29,5) doçent doktor ve 16'sı (%11,5) profesör doktor unvanına sahiptir. Envanter; Analitik Yaklaşım, Betimsel Yaklaşım, Demokratik Yaklaşım ve Farklar Yaklaşımı boyutlarından oluşmaktadır. Program Geliştirmede İhtiyaç Belirleme Eğilimleri Envanteri, her bir boyutta 3 madde olmak üzere toplam 12 maddeden oluşmaktadır. Her bir boyutta sıralama yapıldığında 1. Tercihler 4 puan, 2. Tercihler 3 puan, 3. Tercihler 2 puan, 4. Tercihler ise 1 puan üzerinden hesaplanmıştır. Analitik Yaklaşım boyutu .54; Betimsel Yaklaşım boyutu .51; Farklar Yaklaşımı boyutu .44 ve Demokratik Yaklaşım boyutu .49 güvenirlik katsayısına sahiptir. Sonuç olarak, bu ölçme aracının öğretim üyelerinin program geliştirmede ihtiyaç belirleme eğilimlerini belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebiliren_US
dc.description.abstractIn this study, a survey tool development study was carried out to determine the tendency of instructors' needs assessment in program development. Data were collected from 139 faculty members among the teaching staff working in the Education Programs and Teaching Department by using unselected sampling method among probable sampling methods. 46 (33.1%) of the faculty members were male, 93 (66.9%) were female. 82 (59%) of them has the title of assistant professors, 41 (29.5) associate professors and 16 (11.5%) professors. Inventory consists of analytical approach, descriptive approach, democratic approach and differences approach. Needs Assessment Inventory in Program Development consist of 12 items, 3 items in each dimension. When ranking in each dimension is decided, preferences number 1 is calculated by 4 points, preferences number 2 by 3 points, preferences number 3 by 2 points and preferences number 4 by 1 point. Analytical approach dimension .54; descriptive approach dimension .51; the differences approach dimension have a .44 and the democratic approach dimension has a reliability coefficient of .49. As a result, it can be said that this measurement tool is a valid and reliable measurement tool for determining the tendency of instructors' needs assessment in program developmenten_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleProgram Geliştirmede İhtiyaç Belirleme Eğilimleri Envanteri: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeInventory Of Needs Assessment Tendencıes In Program Development: Valıdıty And Relıabılıty Studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage1906en_US
dc.identifier.endpage1927en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster