Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Ejder
dc.contributor.authorBabaoğlan, Emine
dc.contributor.authorÜn, Bozok
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:57:55Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:57:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjMk9EZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/1121
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; üniversite öğrencilerinin yabancılaşma düzeylerini belirlemek ve ayrıca yabancılaşma düzeyinin öğrencilerin cinsiyetine, yaşına, sınıfına, bölümüne, aile gelir durumuna ve teknolojiyi kullanma amacına göre fark gösterip göstermediğini tespit etmektir. Bu araştırmada nicel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin güçsüzlük, kuralsızlık, soyutlanmışlık ve anlamsızlık düzeylerinin orta düzeyde olduğu; yabancılaşma puanlarının dört alt boyutta da öğrencilerin cinsiyetine, yaşına, sınıfına, aile gelir durumuna göre fark göstermediği belirlenmiştir. Öğrencilerin soyutlanma düzeyinin bölümlere göre fark göstermediği ortaya çıkmıştır. Güçsüzlük boyutunda ise edebiyat ve matematik bölümü öğrencileri ilahiyat fakültesi öğrencilerinden; mimarlık bölümü öğrencileri din kültürü ahlak bilgisi öğretmenliği, tarih, bitki koruma, hemşirelik, iktisat, işletme ve ilahiyat bölümü öğrencilerinden anlamlı olarak daha yüksek puan almıştır. Kuralsızlık boyutunda din kültürü ahlak bilgisi öğretmenliği bölümü öğrencileri tarih, bitki koruma, edebiyat, hemşirelik, iktisat, işletme ve mimarlık bölümü öğrencilerinden; ilahiyat ve matematik bölümü öğrencileri mimarlık bölümü öğrencilerinden anlamlı olarak daha düşük puan almıştır. Öğrencilerin teknolojiyi kullanma amacına göre güçsüzlük ve soyutlanma boyutlarında fark görülmezken; sosyal medya amacıyla teknoloji kullanan öğrencilerin kuralsızlık boyutunda yabancılaşma düzeyinin kitap, dergi ve nakale amacıyla kullanan öğrencilerden, anlamsızlık boyutunda ise haber amacıyla teknoloji kullanan öğrencilerden anlamlı olarak daha yüksek olduğu belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify the level of alienation and whether the students’ alienation scores differ meaningfully according to their gender, age, grade, section, family income and to intend to use the technology. Quantitative research method was used in this research. As a result university students’ weakness, anomy, meaninglessness and isolation level is medium. This alienation scores in four dimensions don’t differ according to scores of gender, age, grade and family income of the students. Students’ isolation scores don’t differ according to student’s section. In weakness literature and math students have significantly higher scores than theology students; architecture students have significantly higher scores than religious culture and ethics teaching, history, crop protection, nursing, economics, theology and business students. In anomy religious culture and ethics teaching students have significantly lower scores than history, crop protection, literature, nursing, economy, business and architecture students; theology and math students have significantly lower scores than architecture students. Students’ weakness and isolation scores don’t differ according to student’s to intend to use the technology. In Anomy dimension scores of university students who use technology for social media (face book – tweeter) are significantly higher than scores of students who use technology for book – journal - article. Meaninglessness scores of students’ who use technology for social media (face book – tweeter) are significantly higher than scores of students who use technology for newsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Yabancılaşma Düzeyien_US
dc.title.alternativeThe Alienation Level of University Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage405en_US
dc.identifier.endpage427en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster