Ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarındaki farklılıklar
Özet
Bu arastırma; ögretmenlerin kaliteli okul kavramı ile ilgili algılarının belirlenmesi amacıyla gerçeklestirilmistir. Bu amaçla, çalısmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıs ve bu çalısma 2008-2009 egitim ögretim yılında Kırsehir il merkezindeki ilkögretim ve ortaögretim okullarında çalısan ögretmenlerle yürütülmüstür. Arastırmada arastırmacı tarafından gelistirilen anket formu ölçme aracı olarak kullanılmıstır. 52 maddeden olusan Anketin Cronbach Alpha iç güvenirlik katsayısı .96 olarak hesaplanmıstır. Ögretmenlerin görüslerinin belirlenmesinde frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( X ) ve standart sapma (ss) degerleri kullanılarak bulgular kısmı olusturulmustur. Ayrıca ögretmenlerin anket maddelerine verdikleri yanıtların yorumlanmasında besli degerlendirme ölçegi kullanılmıstır. Arastırma bulguları sonucunda, ögretmenlerin okul kalitesini algılamalarında cinsiyetin ve kıdemin etkili olmadıgı görülmektedir. Ancak ögretmenlerin çalıstıkları kurumlara göre kalite algılarında anlamlı farklılıgın oldugu tespit edilmistir. Ayrıca, ortaögretimde çalısan ögretmenler ile ilkögretimde çalısan ögretmenler arasında“belirginlik ve paylasımcılık”, “yüksek standartlar”, “okul liderligi, “iletisim ve is birligi”, “müfredat, egitim ve degerlendirme”, “ögrenme ortamı”, “veli ve okul çevresinin katılımı”, okul kalite nitelikleri açısından ilkögretimde çalısanlar lehine anlamlı bir farklılık görülmüstür. The purpose of this study is to determine the perceptions of teachers about school quality. In this study descriptive survey model has been used among teachers who have been working in primary Schools in Kırsehir, 2008-2009 teaching year. The questionnaire having been formed by researcher has been used as measure tool. Questionnaire which consists of 52items is found that Cronbach Alpha is.96. The part of Findings has been formed by using frequency ,percentage, mean and standard deviations . Also 5 scale likert type has been used in construing teachers‘ responses to questionnaire items. According to the research findings; it is understood that neither gender nor seniority has effected the perceptions of teachers about school quality. But significant difference has been found in teachers‘ perceptions of school quality according to the schools where teachers work