dc.contributor.author | Kuzu, Okan | |
dc.contributor.author | Kuzu, Yasemin | |
dc.contributor.author | Sıvacı, Sadık Yüksel | |
dc.date.accessioned | 12.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-11T21:58:02Z | |
dc.date.available | 12.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-11T21:58:02Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 1302-9967 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprMk1UUXdNQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/1167 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, öğretmen adaylarının matematik kavramına yönelik tutumları ve metafor algıları araştırılmış, aralarındaki ilişki incelenmiş ve öğrenim gördükleri anabilim dallarına göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Bu bağlamda, 2016-2017 eğitim - öğretim yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 358 öğretmen adayına “Matematik tutum ölçeği”, “Kişisel bilgi formu” ve metafor algılarını ölçmek için “Matematik ... gibidir, çünkü ...” ve “Eğer matematik bir film türü (hava durumu) olsaydı, ... olurdu, çünkü ...” gibi araştırmacılar tarafından hazırlanan çeşitli ölçekler uygulanmıştır. Elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi; nicel verilerin çözümlenmesinde ise Spearman Korelasyon testi, Kruskal Wallis-H testi ve Mann Whitney-U testi teknikleri kullanılmıştır. Analiz sonucunda, matematik kavramına yönelik metaforların, “Eğlence”, “Temel ihtiyaç”, “Duygu” ve “Sorun” olacak şekilde kavramsal kategorilere ayrıldığı görülmüştür. Adaylarının matematik kavramına yönelik tutumları ve metafor algıları arasında ise pozitif yönde güçlü bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, matematik kavramına yönelik tutumların ve metafor algılarının öğrenim görülen anabilim dallarına göre anlamlı olarak farklılaştığı görülmüştür. Bu çalışmada birden fazla metaforlar yardımıyla araştırma yapmanın daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, preservice teachers’ attitudes and metaphor perceptions towards mathematics were examined, the relationship between them was investigated and it was determined whether there was a significant difference according to the departments. In this context, in the 2015-2016 academic year, 358 preservice teachers in central Turkey were administered various scales such as “Mathematics attitude scale” “,"Personal information form", and “Mathematics is like ..., because ...” and “If a mathematical movie genre (weather conditions) ..., it would be, because ... ". Content analysis was used in the analysis of the qualitative data. Spearman correlation test, Kruskal Wallis-H test and Mann Whitney-U test were used in the analysis of the quantitative data. As a result of the analysis, it has been recognized that the metaphors towards mathematics are divided into the conceptual categories as “Entertainment”, “Basic need” “Emotion” and “Problem”. There was a positive and strong significant relationship between the attitudes and metaphor perceptions towards mathematics of preservice teachers. Moreover, attitudes and metaphor perceptions towards mathematics were found to differ significantly according to the departments. Furthermore, this study has found that research with more than one metaphor is more effective. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Öğretmen Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Tutumları ve Metafor Algıları | en_US |
dc.title.alternative | Preservice Teachers’ Attitudes and Metaphor Perceptions towards Mathematics | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 47 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 897 | en_US |
dc.identifier.endpage | 931 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |