Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaltacı, Serdal
dc.contributor.authorYıldız, Avni
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:58:06Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:58:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprNE9EWTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/1190
dc.description.abstractTahmin et-Gözle-Açıkla (TGA) stratejisi yapılan tahminlerin sebeplerini tartışmayı, gözlem yapmayı, sonuçları göstermeyi ve en son gözlem ile tahminler arasındaki farklılıkları tartışmayı içeren bir stratejidir. Alanyazında TGA stratejisinin fen eğitimi ile ilişkilendirilerek daha çok çalışıldığı, ancak matematik eğitimi ile ilişkilendirilen çalışmaların az olduğu görülmektedir. Bu stratejinin kullanılabileceği konulardan biri de geometrik yer problemleridir. Geometrik yer problemlerinde öğretmen adaylarının, tahminlerini birkaç noktayla yapmaya çalıştıkları ve düşündüklerinin doğruluğuna yönelik tam olarak bir tecrübe süreci gerçekleştiremedikleri alanyazında belirtilmektedir. Bu nedenle çalışmada, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik yer problemlerini GeoGebra dinamik matematik yazılımı ile çözümleri esnasında TGA stratejisinin nasıl işlediği incelenmiştir. Çalışmada özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını ilköğretim matematik öğretmenliği programının 3. sınıfında öğrenim gören altı öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler çalışma yaprakları ve mülakatlarla toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel veri analiz teknikleri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda çoğu öğretmen adayının yanlış tahminlerde bulundukları, gözlem aşamasında bazen zorlansalar da GeoGebra yazılımında oluşturdukları doğru modeller sayesinde, hepsinin tahminlerini doğru cevapla değiştirdikleri görülmüştür. Bu bağlamda geometrik yer problemlerinin yazılım destekli çözümleri esnasında TGA stratejisinin kullanımının, matematik öğretmen adaylarına istenilen geometrik yerleri göstermede etkin bir araç olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe Predict-Observe-Explain (POE) strategy involves students revealing the results of the predictions, discussing the reasons for their predictions, putting forth the observations, and eventually explaining the variance between the observation and prediction. Studies have uncovered that the POE strategy is substantially used in science education, yet a few studies have been conducted in relation to mathematics education. One of the topics that can be taught through this strategy is geometric location problems. Since the related literature has revealed that prospective teachers try to make their predictions using a few points and they could not realize a complete experience process for the accuracy of their thinking. Thus, this research has examined how POE strategy operates during the solution of geometric location problems by prospective elementary school mathematics teachers via the GeoGebra dynamic mathematics software. The research has employed a case study method. The participants of the research consist of 3rd-grade six elementary school prospective mathematics teachers. The research data have been collected through worksheets and interviews. The research data have been analyzed through qualitative data analysis methods. The research results have revealed that most of the prospective candidates made incorrect predictions, yet all of them changed their predictions with the correct responses thanks to the correct models they created via GeoGebra software despite having difficulty in the observation phase of the strategy. In this regard, it is worth asserting that the usage of the POE strategy during software-aided solutions of geometric location problems is an effective tool in encouraging prospective mathematics teachers to embrace the geometric locations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectPsikolojisien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titleGeometrik Yer Problemlerinin Yazılım Destekli Çözümleri Esnasında Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) Stratejisinin Kullanılımıen_US
dc.title.alternativeUsing Predict-Observe-Explain (POE) Strategy for the Software-Aided Solutions of Geometrical Location Problemsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1873en_US
dc.identifier.endpage1890en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster