A Research on Fluent Reading Skills of Secondary School Students
Özet
Bu çalışma ortaöğretim öğrencilerinin akıcı okuma becerileri ile sosyal paylaşım sitelerini kullanma düzeyleri, okuma tutumları ve okuma öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesini; ayrıca öğrencilerin akıcı okuma becerilerinin metin türlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilmesini amaçlamaktadır. Bu bağlamda 112 ortaöğretim öğrencisine farklı türlerde metinler okutturulmuştur. Öğrencilerin her bir metne ilişkin sesli okumaları kaydedilmiştir. Bu kayıtlar, araştırmacı tarafından çözümlenmiştir. Yanlış okunan ve atlanan kelimeler belirlenmiş, üç dakikalık sürede hatasız kaç kelime okunduğu saptanmıştır. Bunun yanı sıra her bir öğrenci, Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği, Okuma Öz Yeterlik Algısı Ölçeği ve Facebook Bağımlık Ölçeğini işaretlemiştir. Araştırma sonucunda metin türlerinin farklı hızlarda okunduğu belirlenmiştir. Araştırmaya ilişkin sonuçlardan biri de metinleri sesli olarak okuma hızları arttıkça hatalı okunan kelime sayısının da artmasıdır. Ayrıca metinleri okuma hızları arasında anlamlı ve olumlu yönde bir ilişki gözlenmektedir. Öğrencilerin bir okur olarak yeterliliklerine yönelik algıları ile okuma hızı ve tutumu arasında olumlu yönde ilişki gözlenmektedir. Facebook bağımlılık düzeyi artan bireylerin okumaya yönelik öz yeterlik algılarının da düştüğü söylenebilir. Başka bir deyişle Facebook sosyal paylaşım sitesine olan bağımlılık arttıkça katılımcıların okuma yeterliklerinin olumsuz etkilendiği söylenebilir The study aims to determine the relationship of reading fluency skills of secondary school students and level of using social media sites, reading attitudes and reading self-competence perceptions, and whether fluent reading skills of students vary depending on text genres. In this context, texts of different genres were read to 112 secondary school students. Oral readings of each text by students were recorded. These records were resolved by the researcher. Incorrectly read and skipped words were identified, and it was determined how many words were read without error in three minutes. In addition, each student marked for Reading Attitude Scale, Reading Self-Competence Perception Scale, and Facebook Addiction Scale. As a result of the study, it was determined that all of text genres were read different pacing. Moreover, a significant and positive relationship is observed between text-reading speeds. A positive relationship is observed between perceptions of students relating to their competence as readers and reading speed and attitude. It can be said that individuals with increased Facebook addiction level have decreased self-competence perceptions relating to reading. In other words, it may be said that reading competences of participants are affected negatively as addiction to Facebook social media sites increases
Kaynak
Pegem Eğitim ve Öğretim DergisiCilt
8Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjM01qSXpNdz09https://hdl.handle.net/20.500.12513/1202