Ortaokul Öğretmenlerinin Sınıf İçi Lider Öğretmenlik Becerilerine İlişkin Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğretmenlerinin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerine ilişkin algılarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Nicel olan bu çalışma, tarama modellidir. Evren, 2016-2017 Eğitim ve Öğretim Yılı’nda, Kırşehir’in bütün ilçelerinde görev yapmakta olan 850 ortaokul öğretmeninden, örneklem ise 646 ortaokul öğretmeninden oluşmaktadır. Değerlendirmeye 614 veri toplam aracı alınmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından bu araştırma için geliştirilen “Sınıf İçi Lider Öğretmenlik Becerileri Algı Ölçeği (SİLÖBAÖ)” kullanılmıştır. Araştırmadan, ortaokul öğretmenlerinin “Sınıf İçi Lider Öğretmenlik Becerileri Algı Ölçeği”nin geneline ve ölçeğin “Olumlu Sınıf Atmosferi Yaratma / Sınıf İçi İlişkileri Geliştirme”, “Öğrencileri Etkileme” ve “Etkili Öğretim” alt boyutlarına ilişkin algılarının düzeyinin çok yüksek olduğu, ölçeğin “Öğrencileri Geliştirme / Öğrencilere Rehberlik” alt boyutuna ilişkin algılarının düzeyinin ise yüksek olduğu bulgusu elde edilmiştir. “Medeni durum”, “eğitim düzeyi”, “liderlik ya da sınıf yönetimi ile ilgili herhangi bir eğitim alıp almama durumu” ve “mesleki kıdem” değişkenlerinin ise öğretmenlerin sınıf içi lider öğretmenlik becerilerine ilişkin algıları arasında anlamlı farklılık yaratan değişkenler olduğu araştırmada ulaşılan diğer önemli sonuç olmuştur The purpose of this study is to analyze the perceptions of middle school teachers in regard to their in-class leader teaching skills in terms of certain variables. This quantitative study uses a survey model. The population comprises 850 middle school teachers working in all the districts of the city of Kırşehir in the school year 2016-2017, while the sample consists of 646 middle school teachers. There were 614 data collection tools included in the study. The “Perception Scale for In-class Leader Teaching Skills (PSICLT) was developed by the researcher for this research as a data collection tool. The findings revealed that the perceptions of middle school teachers for the PSICLT in general and the sub-dimensions of "Creating a Positive Class Atmosphere/Developing In-class Relationships", "Influencing Students" and "Effective Teaching" were very high, whereas their perception in the sub-dimension of "Improving Students/Student Guidance" of the scale were high. The fact that “marital status”, “educational level”, “status of training received in leadership or class management” and “professional seniority” were variables that made a significant difference to the teachers’ perceptions of teachers of their in-class leader teaching skills was another important result.
Kaynak
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi DergisiCilt
19Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnME9UUTJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12513/1205