Akran Öğretimi: Grup Büyüklüğünün Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Görüşlerine Etkisi
Özet
Bu araştırma kapsamında; akran öğretimi (AÖ) yönteminin soru cevap sürecinde farklı büyüklüklerde gruplar oluşturulmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve AÖ yöntemine yönelik görüşlerine etkisi incelenmiştir. Karma yöntem kullanılarak yürütülen bu araştırma, bir devlet üniversitesinde yüz-yüze olarak öğrenimlerine devam eden 30’u erkek 20’si kadın olmak üzere toplam 50 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında; yazar tarafından geliştirilen öğrenci görüş formu ve kişisel bilgi formu ile öğrenme yönetim sisteminden elde edilen veriler kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise; ilişkisiz örneklemler için t testi, betimsel istatistikler ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgulara göre; öğrencilerin akademik başarı puanları, grup büyüklüğüne ve cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Öğrencilerin tamamı AÖ yönteminden memnun kaldıklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerin AÖ yöntemine yönelik memnuniyetleri ile ilgili görüşleri incelendiğinde ise daha çok; konuları anlamaya yardımcı olması ve tartışmayı teşvik etmesi ile ilgili olumlu görüşler belirtmişlerken, gruplardaki öğrenci sayılarının fazla olmasının tartışmayı güçleştirmesi ve tartışmalarda fikir birliğine varılamamasını olumsuz olarak nitelemişlerdir. In the scope of this study, students were permitted to select their wanted discussion partners in the questionanswer process. An examination was also conducted on the formation of groups in different sizes on the students’ academic achievements of and their views on the peer instruction (PI) method. This research which was conducted using the mixed method was carried out with 50 participating students, 20 of them were male and 30 were female, who received face to face training at a state university in Turkey. According to the findings of the research; students’ academic achievement scores did not show any significant difference in terms of group size and gender. All the students stated that they were satisfied with the PI method. When the students’ views about their satisfaction with PI method were examined; helping them understand the topics and encouraging discussion were found to be among the positive views, while some negative views are that if the group size includes a high number of students, it makes it difficult to discuss and they cannot reach a consensus in the discussions.
Kaynak
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi DergisiCilt
19Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnME9Ua3hNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12513/1215